معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش بینی می شود که با توجه به زمانبندی انجام شده، بهار ‌آینده را در زاهدان با بهار گاز شروع کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، حمیدرضا عراقی در حاشیه بازدید از طرح گاز رسانی به زاهدان که با حضور مسئولان استانی و کشوری در بخش کورین انجام شد، افزود: خطوط‌ گاز‌سیستان و بلوچستان در چند فاز‌است که از خط هفتم انشعاب می گیرد و به شاخه ان به طرف‌زاهدان و یک شاخه به سمت چابهار و دیگر‌خطوط به شهرهای دیگر‌استان درحال انتقال است.

وی ادامه داد: هزار و 300 کیلومتر مجموع خطوط انتقال به سیستان و بلوچستان بوده و برآورد‌هزینه‌ مورد نظر۲ میلیارد دلار است.

وی در خصوص روند گاز رسانی به منطقه سیستان نیز گفت: گاز زابل پس از اتمام فاز‌زاهدان اغاز می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در گذشته با فقدان مهارت در استان روبرو بوده ایم، گفت: آموزش افزاد نیاز مند برای اجرای پروژه های گاز با توجه به تفاهم نامه های همکاری که با جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه ای بسته شده است در دست پیگیری قرار دارد و بخش جهاد دانشگاهی هزینه مرود نیاز آموزش افراد را 85درصد دولت و 15درصد را شخص پرداخت خواهد کرد.

علی اوسط هاشمی خاطر نشان کرد: با گازکشی نقاط مختلف استان به سمت برابری و توازن منطقه ای پیش خواهیم رفت، گاز کشی در استان ظرفیت اشتغال بیش از هزار نفر را دارا می باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار