سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی ملل متحد امروز سه‌شنبه برای بار دوم درباره مسجدالاقصی رای‌گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: پس از تغییر موضع مکزیک، سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی ملل متحد -یونسکو- امروز مجددا درباره مسجدالاقصی رای‌گیری می‌کند. 

در این گزارش آمده است: تصمیم مکزیک سبب برگزاری یک رأی‌گیری جدید درباره قطعنامه مسجدالاقصی در ساعت یازده صبح روز سه شنبه شده است. این اقدام همچنین به دیگر کشور‌ها اجازه می‌دهد با بررسی مجدد شرایط، رأی خود را تغییر دهند. 

هیئت اجرایی یونسکو در قطعنامه اخیر که درباره مسجد الاقصی تصویب شد، به درخواست دولت مکزیک -که در تلاش برای تغییر رأی خود است- تجدید نظر می‌کند. مکزیک در رأی گیری هفته گذشته به نفع این قطعنامه رأی داد، اما آن‌ها خواستار دادن رأی مجدد به منظور تغییر دادن تصمیم خود هستند. 

دولت مکزیک تصمیم گرفت علیه این قطعنامه رأی دهد به جای آنکه رأی ممتنع دهد. یک مقام بلندپایه در بیت المقدس گفت تغییر موضع دولت مکزیک می‌تواند به اعتراضات قاطعانه جامعه یهودیان در این کشور مرتبط باشد. مقامات بلندپایه در جامعه یهودیان در مکزیک اعلام کردند انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، به آن‌ها و همچنین به مقامات کابینه رژیم صهیونیستی در سفر او به فلسطین اشغالی به منظور شرکت در مراسم تشییع شیمون پرز رئیس سابق این رژیم، به آن‌ها قول داد از قطعنامه یونسکو درباره مسجد الاقصی حمایت نکند. اما زمان تصویب این قطعنامه، آندره آس رومر، نماینده مکزیک در یونسکو، دستوری از وزارت خارجه مکزیک در اینباره دریافت کرد که باید در حمایت از این قطعنامه رأی دهد. 

این تصمیم جدید مکزیک به معنای رأی گیری مجدد درباره قطعنامه مسجدالاقصی است که باید در ساعت یازده صبح روز سه شنبه برگزار شود. حتی با آنکه انتظار می‌رود در این رأی گیری جدید باز هم این قطعنامه با اکثریت به تصویب برسد، اما ممکن است این روند به دیگر کشور‌ها اجازه دهد در رأی خود تجدید نظر کنند.

رژیم صهیونیستی امیدوار است دیگر کشور‌ها با تبعیت از مکزیک علیه این قطعنامه رأی دهند. 

وزارت خارجه مکزیک روز سه شنبه اعلام کرد تحقیقاتی داخلی را در این باره آغاز خواهد کرد که چرا نماینده این کشور در یونسکو تصمیم گرفت از این قطعنامه حمایت کند. این مسئولیت بر عهده نماینده مکزیک در یونسکو نهاده شد زیرا او دولت مکزیک را در جریان شرایط رأی گیری قرار نداده بود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار