عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران گفت: با تزريق منابع مالی به كارخانه‌ها و شركت‌های دانش‌بنيان در حوزه داروسازی شاهد نوآوری‌های جديدی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهاب الدين جنيدي جعفري، عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران گفت: در سال هاي گذشته بسياري از مسائل و مشكلات حوزه دارو با درايت و تصميم گيري هاي خوب سازمان غذا و دارو و برنامه هايي كه در سند چشم انداز وجود دارد مرتفع شده و افق هاي جديدي در صنايع دارويي كشور باز شده است.

وي ادامه داد: مسئولان و متوليان سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت همواره در بحث دارو به تراز تجاري مثبت توجه زيادي داشته و صادرات بر واردات را ارجح دانسته و در تلاش بوده‌اند عدد ريالي آن را افزايش دهند تا بتوانيم در بازار منطقه حرف هاي زيادي داشته باشيم. 

جعفري با اشاره به بيشرفت هاي خوب در حوزه دارو اظهار داشت: كشور ما در توليد داروهاي "های تک"، "بيوتک" و داروهاي با كيفيت و با استفاده از فناوري بالا شرايط بسيار خوبي را در چند سال گذشته به خود ديده است.

عضو هيئت مديره انجمن داروسازان ايران گفت: به نظر مي رسد اگر منابع مالي بيشتري به شركت هاي دانش بنيان و كارخانه هاي داروسازي تزريق شود، شاهد نوآوري هاي بيشتري در حوزه داروسازي كشور هستيم.

وي افزود: در عرصه ارائه خدمات دارويي سرپايي و بستري براي بيماران به دست مسئولان فني داروخانه ها نياز است نوآوري هاي جديدي ديده شود.

جعفري با بيان اينكه تعرفه خدمات دارويي كه در كتاب ارزش نسبي خدمات براي همكاران داروساز ديده شده بسيار اندك است، گفت: اميدوارم به واسطه بازنگري اين كتاب در سال جديد به دست وزارت بهداشت شاهد تغير محسوسي در ضريب K داروسازي باشيم تا داروسازان بتوانند با شرايط و انگيزه بهتري به ارائه خدمات بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار