حسنی: انتظار ها باید منطقی باشد/ فدراسیون فراتر از وعده هایش عمل می کند

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز گفت : عملکرد فدراسیون تاکنون فوق العاده بوده و نباید در مدتی کوتاه انتظاری غیر منطقی داشت .

حسنی: انتظار ها باید منطقی باشد/ فدراسیون فراتر از وعده هایش عمل می کند
پیمان حسنی سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شرایط این روزهای فدراسیون پینگ‌پنگ گفت.

وی ابتدا در خصوص شرایط خاص مسابقات دسته برتر عنوان کرد: شرایط این مسابقات بسیار خاص است زیرا ورزشکاران فرآیند طولانی را تا رسیدن به این دسته طی می‌کنند. ما امسال شاهد برگزاری مسابقات دسته سوم در خرم‌آباد، دسته دوم در اصفهان، دسته اول در قزوین و سرانجام دسته برتر مسابقات در تهران بودیم.بر اساس قوانین 7 باز‌یکن نخست دسته اول راهی دسته برتر می‌شوند. خوشبختانه بازیکنان راه یافته جوان هستند و از جمله آینده‌داران این رشته محسوب می‌شوند.

فدراسیون تنیس روی میز از ابتدای سال جدید رویکرد وبرنامه‌های جدیدی را برای خود انتخاب کرد. هدف این بود تا مسابقات داخلی کشور پوست‌اندازی کند  و نحوه برگزاری بازی‌ها تغییر کند. متاسفانه از ابتدا نحوه برگزاری بازی‌ها ثابت بوده و به همین دلیل ما شاهد فر‌سایشی بودن مسابقات بودیم.

مسابقات در کشور ما به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد و این سیستم در هیچ کجای جهان وجود نداشت. در سراسر جهان به غیر از مسابقات بسیار مهم مانند جام‌جهانی و یا رقابت‌های دیگر اکثر بازی‌هابه صورت حذفی برگزار می‌شود. اگر کمی کارشناسی تر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که به غیر از مسابقات قهرمانی جهان هیچ‌کدام از بازی‌های دوره‌ای شاهد حضور بیش از 4 باز‌یکن نیست حتی مسابقات انتخابی المپیک اگر تعداد شرکت‌کنندگانش بیش از  4 نفر باشند بر اساس آیین نامه به صورت حذفی برگزار می‌شود. ما هم تصمیم گرفتیم تا شیوه برگزاری مسابقات در کشورمان را تغییر دهیم زیرا روش‌های قبلی مشکلات زیادی دارد. ما برای برنامه‌ریزی اینگونه بازی‌ها نظرات کارشناسی تعداد زیادی از ورزشکاران و مربیان را مد نظر قرار دادیم تا به این شیوه برسیم. اگر این روش نقص‌هایی داشت ولی ما آنها را برطرف کردیم و جدول فعلی را تایید کردند و تصورنمی‌کنم که این روش اشتباهی داشته باشد. سیستم جدید فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کند که به نظرم مثبت است. هدف فدراسیون این است تا مسابقات داخلی به گونه ا ی باشد که بازیکنان بتوانند حتی در مسابقات خارجی هم عملکرد مثبتی داشته باشند. البته ما شیوه‌ها ی دیگری هم در نظر داریم که ما را با سیستم تورهای جهانی یکی می‌کنیم.

حسنی در ادامه افزود: ما نخستین تور ایرانی را در شیراز برگزار کردیم و به مانند مسابقات خارجی نفرات برتر را از لیست ورودی خارج کردیم و 11 میلیون جایزه برای آن معین کردیم.خوشبختانه این نخستین بار نیست که بازیکنان ما با این شیوه مسابقه می‌دهند، آنها به غیر از تور ایرانی در تور آبادان هم  که جایزه 20 میلیون تومانی داشت حاضر شدند و اکثر آنها از اینگونه بازی‌ها رضایت داشتند. همواره بسیار از بازیکنان تقاضا‌هایی ار مطرح کردند و ما هم تلاش کردیم همه را در برنامه‌ریزی لحاظ کنیم تا اشکال فنی وجود نداشته باشد.

وی در ادامه و در خصوص تاثیر برگزاری اینگونه مسابقات بر تیم ملی عنوان کرد: یکی از دلایل مهم پیشرفت بازیکنان جوان به طور قطع برگزاری مسابقات با این شیوه است.متاسفانه در شیوه‌های گذشته بازیکنان می‌توانستند با سه شکست در 11 بازی خود حتی عنوان قهرمانی را کسب کنند، در صورتی که در خارج از کشور اینگونه نیست و باز‌یکن ممکن است حتی با یک شکست از دور بازی‌ها کنار برود. حتی برخی از بازی‌ها باز ابتدا به صورت حذفی برگزار می‌شود شاید بسیاری از جوانان به این دلیل توانسته‌اند رشد کنند که در این شیوه مسابقه دادند. 

حسنی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چقدر به اجرای وعده‌هایش موفق بوده اظهار کرد: به طور قطع نمی‌توانیم از یک فدرا‌سیونی که هنوز یکسال نیست بر راس کار قرار دارد انتظار غیر منطقی و تغییرات اساسی و کلی در جامعه پینگ‌پنگ داشته باشیم. مدتها بود که اردوهای طولانی مدت قطع شده بود و هر کدام از بازیکنان باید  در شهر خودشان به تنهایی تمرین می‌کردند. همین مسئله کافی بود تا بازیکنان از شرایط ایده‌آل دور شوند و نتوانند مانند گذشته به موفقیت برسند. در زمانهای دورتر بازیکنان در اردوهای طولانی‌تری حاضر می‌شدند و همین موضوع سبب شده بود تا بازیکنان زیادی تربیت شوند اما بعد از آن هیچکس حتی نمی‌توانست یک تمرین ساده داشته باشد. خوشبختانه ما با همان شیوه‌های قدیمی و اردوهای طولانی مدت توانستیم شرایط خوبی را برای بازیکنان به وجود بیاوریم. البته معتقدم که در کسب یک موفقیت یا نتیجه تنها یک فدراسیون موثر نیست بلکه 50 درصد کار شرایط خاص یک باز‌یکن است چرا که یک باز‌یکن باید تمرکز کافی داشته باشد. اگر همه شرایط بهترین باشد باز هم ممکن است  یک باز‌یکن نتواند نتیجه بگیرد زیرا در هنگام مسابقه تمرکز کافی را نداشته و در این صورت فدراسیون مقصر نیست. به طور قطع اگر تنها داشتن امکانات عامل موفقیت بود کشورهای عربی باید بهترین نتیجه ممکن را می‌گرفتند. تصور من این است که همواره عملکرد تیم پینگ‌پنگی بهتر از تیمی است که سابقه ورزشی ندارد. من مطمئنم که وعده‌های قار‌داشی اجرا خواهد شد و تا کنون هم مشاهده شده چگونه فدراسیون عمل کرده است. می‌توانم با قاطعیت بگویم که در پایان دوره 4 ساله ما شاهد عملکردی فراتر از وعده‌ها خواهیم بود.

وی افزود: نحوه برگزاری مسابقات و قرعه کشی آنان نسبت به گذشته تغیرات زیادی داشته است بطوریکه در گذشته در همان روز بازی قرعه‌کشی برگزار می‌شد و ورزشکاران زمان کافی برای شناخت حریفان را نداشتند. اما حالا اینگونه نیست و ورزشکاران از دو سه روز قبل با حریفان آشنا می‌شوند.حالا شرایط کار در آینده بهتر هم خواهد شد و ما شاهد رشد بیشتری هستیم. در حال حاضر همه استانها نیز از این شیوه رضایت دارند. البته نباید فراموش کنیم که تمام نظرها در رابطه با روشهای جدید سنجیده خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا به رده‌های بالاتری برسیم. کشورهای دیگر شیوه‌های متفاوت تری دارند و حتی گیم‌ بازی‌ها را هم بیشتر می‌کنند تا فشار بیشتری به ورزشکاران وارد شود. 

همچنین در خصوص تغییرات در تیم ملی بانوان اظهار داشت: لیمو‌چی از بهترین های کشور است  و شش سال سابقه هدایت تیم ملی بانوان را بر عهده داشت و موفق شده تا کنون نتایج قابل قبولی را به دست آورد اما فدراسیون تصمیم گرفت تا تغییراتی را در تیم ملی به وجود بیاورد تا این تیم متحول شود.همه به دنبال آن هستیم تا ساختار متفاوتی را ایجاد کنیم تا شاهد رشد بیشتری در تیم ملی باشیم. در این روش نوین هدایت کلیه تیم‌های ملی به عهده یک نفر است  و کیو‌انی ثابت کرده که تجربه‌های خوبی را می‌تواند در اختیار تیم‌ملی بگذارد. وی عناوین زیادی در لیگ برتر در دوره مربیگری و بازیگری دارد و همچنین سابقه خوبی در تیم ملی یدک می‌کشد. کیو‌انی هم اکنون نا‌ئب رئیس بانوان فدراسیون است و ما به دنبال آن هستیم با تغییرات ایجاد شده بهترین نتایج ممکن را در رده‌های پایه، بزرگسالان و مقدماتی المپیک کسب کنیم. خوشبختانه بانوان بازیکنان خوبی دارند و امید است تا با برنامه های بهتر نتایج عالی را کسب کنیم.

حسنی سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز  در پایان و در خصوص این مسئله که آیا سرمربیان تیم‌های ملی قرارداد مالی با فدراسیون داشته و دارند عنوان کرد: هیچ‌گاه از زمانی که بنده در تنیس روی میز فعالیت می‌کنیم شاهد قرارداد مالی مربیان نبودم. هیچگاه صحبت قراردادهای مالی هم مطرح نبود و کسی هم نسبت به این موضوع اعتراضی نداشت. اما نباید فراموش کرد که فدراسیون در تمامی مسابقات و اردوها از مربیان حمایت لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: حسنی ، سخنگو ، تنیس رو میز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار