اهواز؛

اعلام جزییات و مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی را تا 26 آبان‌ماه اعلام و جزییات پرداخت این وام‌ها را تشریح نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که سقف وام‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است، یکی از علل آن را عدم بازپرداخت وام‌های اعطا‌شده به دانشجویان در سنوات قبل عنوان کرد.

وی اظهار داشت:‌ امسال وام‌های تحصیلی،‌ کمک‌هزینه مسکن، ودیعه مسکن، ضروری و وام شهریه (برای دانشجویان شهریه‌پرداز) به دانشجویان قابل پرداخت است.

موگهی تصریح کرد:‌ سقف وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد و متأهل به‌ترتیب ماهانه 75 و 98 هزار  تومان، وام کمک‌هزینه مسکن 85 و 110 هزار تومان و وام ودیعه مسکن یک‌بار در طول تحصیل برای دانشجویان کاردانی، ‌کارشناسی و دکترای حرفه‌ای چهار میلیون تومان و برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترای تخصصی 6 میلیون تومان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین وام شهریه برای دانشجویان شهریه‌پرداز در مقاطع مختلف از یک میلیون تومان در طول یک ترم تا 20 میلیون تومان در طول مدت تحصیل برای دانشجویان مقطع دکتری متفاوت است.

موگهی با اشاره به این‌که اعتبارات توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد، گفت: بر اساس تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌کنیم که وام تحصیلی تقریباً به 100 درصد دانشجویان متقاضی پرداخت شود؛ همچنین در دیگر وام‌ها نیز نزدیک به 80 درصد درخواست‌ها پذیرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که تغییراتی در میزان و انواع وام‌ها نسبت به سال گذشته ایجاد نشده است، تصریح کرد:‌ مهلت ثبت درخواست برای دریافت وام از 26 مهر تا 26 آبان تعیین شده است و دانشجویان باید با مراجعه به پورتال صندوق رفاه وزارت بهداشت و درج اطلاعات و بارگذاری مدارک خود، فرم مربوطه را تکمیل و به دانشگاه ارائه دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: صحت این مدارک در دانشگاه بررسی،‌ تأیید و سپس به همان پورتال صندوق رفاه ارسال می‌شود. صندوق رفاه نیز به‌طور مستقیم وام را به شماره حسابی که برای دانشجو اعلام شده است واریز می‌کند و در واقع در این میان پولی به حساب دانشگاه واریز نمی‌شود.

موگهی درباره علت عدم افزایش سقف وام‌ها با وجود تورم سالانه، اظهار داشت:‌ در هر صورت صندوق رفاه در اعطای تسهیلات محدودیت دارد زیرا قسمتی از منابع آن را باید دولت پرداخت کند اما بخش دیگر باید از محل بازپرداخت وام افرادی که در سال‌های پیش این تسهیلات را دریافت کردند، تأمین شود.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات بزرگ صندوق رفاه این است که درصد زیادی از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی این پول را باز نمی‌گردانند، گفت: البته اخیراً کارهایی در این خصوص در حال انجام است که به محض اقدام فرد برای استخدام همه سازمان‌ها و شرکت‌ها موظف به اخذ استعلام از صندوق رفاه در خصوص بدهی فرد شوند که بتوان این منابع را بازگرداند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.