معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه صادرات یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که همه باید برای تحقق آن کمک کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛  جهانگیری در جلسه شورای اداری هرمزگان در بندرعباس گفت: باید با توسعه صادرات بتوانیم کشور را بدون درآمد نفتی اداره کنیم.

معاون اول رئیس جمهور  افزود: بسته سیاست های حمایت از صادرات تدوین شده است که هر چه زودتر باید به طور کامل از سوی وزرای مسئول به شکل کامل اجرا شود.

جهانگیری  گفت: رفع موانع تولید و واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی از دیگر محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در کشور بیش از 700هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام دولتی وجود دارد که برای اتمام این طرح ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

جهانگیری گفت: بیشتر بودجه دولت صرف هزینه های جاری می شود و دولت بودجه زیادی برای دیگر فعالیت ها ندارد اما نظام بانکی امسال با 500هزار میلیارد تومان تسهیلات آماده کمک به سرمایه گذاران و تولید کنندگان کشور است.

وی افزود: مدیران دولتی باید صرفه جویی، کوچک سازی دولت و چابک سازی را در دستور کار خود قرار دهند تا کشور بهتر اداره شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: گرچه دشمنان و گروه های تکفیری منطقه را نا امن کرده اند اما جمهوری اسلامی ایران با درایت رهبر انقلاب و تلاش نیروهای مسلح در امنیت کامل است و مسئولین باید از این فرصت برای بهبود شرایط معیشت و رفاه مردم استفاده کنند.

جهانگیری گفت: اکنون اقتصاد ایران یکی از 20 اقتصاد بزرگ دنیا است که بار حرکت اقتصادی کشور نیز بر دوش بخش خصوصی است و مسئولین باید همراهی و همکاری کامل با بخش خصوصی داشته باشند.

فرمانده قرارگاه اقصاد مقاومتی کشور گفت: استفاده از ظرفیت دریا در اقتصاد کشور مغفول مانده که نقش استان هرمزگان در این زمینه بسیار مهم است.

وی گفت: هرمزگان قلب تپنده کشور است . باید از سواحل استان برای ، شیلات، صادرات و ترانزیت استفاده بشود.

جهانگیری گفت: هرمزگان به طور طبیعی شایستگی توسعه دارد و باید این امر با کمک اقتصاد دریا محور محقق شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.