مشاور شهردار و رئیس ستاد دائمی عراق و اربعین حسینی از راه اندازی ستاد دائمی عراق و اربعین حسینی مشهد خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،وحید موسویان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با استفاده از تجربه سال گذشته و با اراده همه ی دست اندرکاران این ستاد با شعار "تا زمانی که اربعین هست، ستاد دائمی عراق و اربعین مشهد فعال است" از سه ماه قبل شروع به کار کرد.

وی افزود: امسال در چهار عرصه تخصصی خدمات رسانی با عنوان "خدام الحسین شهرداری مشهد" داریم.

معاون شهردار شهرداری مشهد گفت: 1200 نفر از اعضای خدام الحسین امسال به عراق اعزام می شوند.

موسویان افزود: در عرصه اسکان برای زوار مشهدی، در سه شهر کاظمین، نجف و کربلا، ظرفیت 30 هزار ظرفیت خواب با نام "موکب الرضا" پیش بینی شده است.

وی گفت: 600 نفر برای پاکبانی و نظافت دو شهر نجف و کربلا اعزام شده اند.

رئیس ستاد دائمی عراق و اربعین حسینی افزود: 200 اتوبوس با 350 نفر خادم در زمینه حمل و نقل اعزام می شوند.

موسویان تصریح کرد: 150 نفر در حوزه فرهنگی و رسانه در عراق حضور دارند.

موسویان با اشاره به نقش رسانه ها در انتشار فرهنگ اربعین گفت: رسانه های بزرگ دنیا از انتشار اخبار اربعین خودداری می کند و اگر رسانه های ما اخبار اربعین را پوشش ندهند، اربعین در کربلا و عراق می ماند.

عالم بر مدار حسین ابن علی می چرخد

موسویان در این نشست خبری واقع در شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی جهادی و میلیونی اربیعین حسینی، پر جمعیت ترین و با نشاط ترین راه پیمایی در سطح دنیاست.

وی افزود: 5 سال پیش ایران 300 هزار نفر زائر برای تشرف به عراق داشت، اما در زمان کوتاهی این رقم، امسال با یک موج سعودی به بالای 3 میلیون نفر می رسد.

رئیس ستاد دائمی عراق و اربعین حسینی ادامه داد: اربعین حسینی بی نظیرترین حادثه مردمی و معنوی تاریخ بشر است و تا امروز هیچ مکتب و ایدئولوژی، بدون تکیه بر قدرت نتوانسته چنین واقعه ای را رقم بزند.

وحید موسویان تصریح کرد: پیش بینی ما در خصوص تعداد زائران امسال در عراق، بین 3 تا 5 درصد جمعیت کل ایران است، اما 95 درصد مردم ایران دل در گرو اربعین حسینی دارند، لذا هر خانواده می تواند با نذر یک پتو، عضوی از خدامان امام حسین (ع) باشد.

وی ادامه داد: اربعین حسینی مظهر مشارکت مردم با شهرداری است.

انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.