طی شش ماهه ی امسال هزار و ۳۸۰ طرح اشتغال با پرداخت بیش از ۱۷۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال اعتبار از محل منابع بانکی و امدادی برای مددجویان ونیازمندان استان کرمان اجرا شده است.

اجرای بیش از هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا بزمانی ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۶۰ درصد خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان توانایی انجام کار دارند و می توان با ایجاد اشتغال زمینه توانمندی آنان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های زیر پوشش است، افزود: توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان بر اساس نیاز سنجی مناطق، استعدادسنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، آموزش فنی و حرفه ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می گیرد.

بزمانی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان توانایی انجام کار دارند و می توان با ایجاد اشتغال زمینه توانمندی آنان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد طرح اشتغال ایجاد شده ۳۹۱ طرح با اعتباری بیش از ۴۷ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال از محل منابع امداد ومابقی از محل منابع بانکی بوده است.

بزمانی با بیان اینکه طی شش ماهه ی نخست امسال نیز4 هزار و ۳۸۷ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان و فرزندان آنان آموزش های کوتاه مدت و بلند مدت فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند، یادآورشد : برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به این تعداد از مددجویان بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین طی شش ماهه ی نخست امسال ۲۳۲ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کار شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار