مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین 30هزار استاندارد طی 56سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوا ن از زنجان؛ وکیل الرعایاء در همایش روزجهانی استاندارد در زنجان افزود: از سال ۱۳۳۹ تا به امروز حدود ۳۰ هزار استاندارد تدوین شده است و یک سوم آن یعنی ۱۱ هزار استاندارد مربوط به دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه امروز به نام فرهنگ سازی استاندارد در خانواده ها نامگذاری شده است، گفت: ۳۰ درصد تولید ات داخلی در حوزه فرآوری های دامی، کشاورزی و سوخت تلف می شود که مردم در این زمینه بسیار نقش دارند.

وکیل الرعایاء اضافه کرد:با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد، کمبود نیروی انسانی دارد ولی با این وجود نظارت های خوبی را از واحدهای تولیدی دارد و یک میلیون واحد صنفی مورد نظارت و بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفته است.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد:عمر زیادی از تاسیس سازمان ملی استاندارد می گذرد و در این میان اگر یک سوم برنامه در حوزه فرهنگ سازی اجرا می شد، ۱۰۰ درصد وظایف در این بخش محقق می شد.

وی اظهارداشت:حدود ۳۰ هزار پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شده است و ۱۰۰ هزار نمونه از واحدها نمونه اتخاذ شده است و دومیلیون واحد cng سلیندر کنترل شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.