رییس دانشگاه امیرکبیر از کمیته مشترک رفع موانع همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های عراق خبر داد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیردر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خوشبختانه توفیقات خوبی هم در این مدت داشتیم و با دانشگاه های کشور عراق ارتباط بسیار خوبی داریم و علاقمند به توسعه همکاری ها هستیم.

وی ادامه داد: همه ساله ظرفیت جدیدی را در دانشگاه برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی ایجاد می کنیم و بخش ويژه‌اي از این ظرفیت را برای دانشجویان عراقی درنظر گرفته‌ایم.

معتمدی بیان کرد: بعضی دانشگاه های عراقی طرف قرارداد عنوان می کردند مجوزهایی را لازم است که هنوز نتوانسته‌اند اخذ کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: البته ما هم مانند دانشگاه های عراق، مقرراتی داریم که براساس آن باید هماهنگی هایی با وزارتخانه های علوم و امور خارجه داشته باشیم ولی انتظار داریم طرف عراقی، بوروکراسی را کاهش دهد تا قادر به توسعه همکاری های مشترک باشیم.

احمدی اضافه کرد: در وزارت علوم عراق، بسیار علاقمند و پیگیر هستیم که روابط را با دانشگاه های ایران مخصوصا دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه دهیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اعتبار و جایگاه خاصی در محافل علمی داخل ایران و عرصه های بین المللی برخوردار است و روابط بین المللی صنعتی امیرکبیر با مراکز علمی و پژوهشی دنیا نشان‌دهنده کوشایی و تلاش اين دانشگاه در توسعه روابط است.

گفتنی است؛ بر اساس این قراردادها، زمینه های همکاری متعددی علاوه بر پذيرش دانشجو در سطوح مختلف، اعزام استاد برای فرصت مطالعاتی، اعزام دانشجویان دکتری عراقی برای انجام فرصت مطالعاتی و انجام آزمایش ها و پژوهش های علمی با استفاده از خدمات و امکانات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حضور فارغ التحصیلان رتبه بالای دانشگاه عراق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجام دوره های تخصصي و کارگاه های آموزشی و پژوهشی در رشته های مختلف مهندسی تعریف و لحاظ  شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.