رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: در 6 ماهه نخست امسال783 گواهینامه صادراتی پسته صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد رشد داشته است.


افزایش ۵ درصدی صادرات پسته از رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ناهید سربازپور در جلسه استاندارد اظهار داشت: تمرکز سازمان ملی استاندارد بر ایجاد اعتماد است.

وی افزود: هدف استاندارد ایجاد ایمنی و سلامت برای عموم مردم است تا در ابتدای امر با اعتمادی که به این سازمان دارند بتوانند، ایمنی و سلامت خود را حفظ کنند.

سرباز پور با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد در سال 1304 تأسیس شده و رفسنجان قدیمی‌ترین اداره استاندارد در کشور است، خاطر نشان کرد: این سازمان سال 46 با هدف کنترل کیفیت کالای صادراتی پسته ایجاد شد.

وی مهم ترین وظیفه استاندارد راکنترل کالاهای صادراتی و تولید داخل عنوان کرد وگفت: و با آزمایشگاه‌هایی همکاری داریم و در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

سربازپور با اشاره به اینکه شهرستان‌های انار و شهربابک نیز زیر پوشش اداره استاندارد رفسنجان هستند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا هر کالایی که در این سه شهرستان تولید می‌شود، بتواند خود را به صورت استاندارد معرفی کند.

وی در ادامه به لزوم استاندارد اجباری بر وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها تأکید کرد و افزود: کار نظارت و بازرسی کیفیت تمام وسایل در پارک‌ها نیز مورد توجه است.

رییس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان گفت: سال گذشته 2 هزار و 18 گواهنیامه صادراتی پسته با وزن بیش از 35 هزار تن صادر کردیم که 10 درصد به اروپا و مابقی به کشورهای
غیراروپایی صادر شده است.

وی یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال نیز 783 گواهینامه به میزان 12 هزار تن پسته و مغز پسته صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار