مقامات کادونا با انتشار گزارشی مغرضانه در روزنامه این شهر، فعالیت جنبش اسلامی نیجریه را غیرقانونی توصیف کردند.

استفاده مقامات کادونا از مطبوعات برای غیرقانونی جلوه دادن فعالیت شیخ زکزاکیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی پست؛ مقامات دولتی کادونا با انتشار روزنامه‌ای در روز چهارشنبه به شرح آنچه اقدامات غیرقانونی شیخ "ابراهیم زکزاکی،" رهبر جنبش اسلامی نیجریه، نامیدند، پرداختند.

در گزارش مقامات دولتی کادونا ادعا شده است، مقامات شهری کادونا نمی‌توانند و قصد ندارند ممنوعیتی برای فعالیت‌های هیچ مذهبی بوجود آورند؛ اما وظیفه دارند در برابر هر گروه غیرقانونی که صلح و امنیت این ایالت را تهدید می‌کند، بایستند.

در گزارش این روزنامه به سخنان "ساموئل آروان،" سخنگوی فرماندار کادونا، اشاره شده است که مدعی شده بود دولت محلی برای آزادی ادیان احترام قائل است و تمامی مردم می‌توانند آیین و سنت‌های مذهبی خود را بدون هیچ مشکلی به جا آورند. وی در ادامه ادعایش افزود: دولت کادونا بر خود واجب می‌داند ضمن حفظ امنیت شهر مانع از القای عقاید گروهی به دیگران شود. دولت اجازه نخواهد داد تفکرات افراطی در میان مردم گسترش یابد.

آروان همچنین مدعی شد: جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی هیچگاه ثبت رسمی نشد و از تبعیت قوانین ایالتی نیز سرباز زده است. دیگر گروه‌های شیعه در نیجریه که مجوز قانونی دریافت کرده‌اند، آزادانه مشغول فعالیت هستند.

آروان در ادامه برخی اقدامات خرابکارانه اثبات نشده را به جنبش اسلامی نیجریه نسبت داد و افزود: قانون برای همه در نیجریه یکسان است. گروهی که امنیت و آسایش مردم را بر هم زند از سوی نیروهای بازدارنده دولتی متوقف خواهد شد. از همه مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده اقداماتی مشکوک از سوی اعضای جنبش اسلامی نیجریه و یا هر گروه غیرقانونی دیگری، فورا آن را به مقامات ذی‌صلاح گزارش دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار