سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از بهره برداری 12 پروژه بزرگ تا پایان امسال و اوایل سال ۹۶، در حوزه صنایع معدنی در استان کرمان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مس و فولاد در استان انجام شده و استان کرمان پتانسیل خوبی در زمینه وجود معادن مس و سنگ‌آهن دارد.

وی افزود: در بحث سنگ‌آهن تولید 42 میلیون تن کنستانتره، 32 میلیون تن گندله، بیش از 11 میلیون تن آهن اسفنجی و 11 میلیون تن شش فولاد در استان کرمان تعریف شده که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

حسینی نژاد با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 79 درصد رشد صادرات محصولات داشته‌ایم خاطر نشان کرد: به لحاظ وزنی کاهش صادرات شده اما به لحاظ دلاری افزایش صادرات بوده‌است.

وی با بیان اینکه 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان کرمان اختصاص داده شده تصریح کرد: از ابتدای امسال 45 جلسه رفع موانع تولید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان برگزار شده‌است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال نزدیک 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده در استان وجود داشته‌است ، یادآورشد: تا پایان امسال و اوایل سال 96، 12 پروژه بزرگ در حوزه صنایع معدنی در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه خام فروشی موادمعدنی در استان کرمان معنایی ندارد افزود: با توجه به صنایعی که در استان کرمان احداث شده به زودی استان کرمان تبدیل به واردکننده مواد معدنی می‌شود.

وی با بیان اینکه 17 هزار کیلومتر مربع در سال 95 اکتشافات جدید معدنی صورت گرفته‌است گفت: 21 درصد استخراج مواد معدنی کشور در استان کرمان انجام می‌شود و کرمان رتبه نخست معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار