مشهد؛

بازاریان مشهدی باید الگو و فرهنگ ساز باشند

توليت آستان قدس رضوي گفت: بازاریان مشهد، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاريان را در سایر شهرها و بلاد دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ديدار با اعضاء انجمن‌‌هاي اسلامي ‌اصناف مشهد افزود: انجمن‌های اسلامی اصناف، وظيفه سترگ گسترش فرهنگ اسلامی، توجه به بایدها و نابایدهای ديني و حفظ روحيه انقلابي در بازار مسلمانان را برعهده دارند.
آيت الله سيد ابراهيم رئيسي بیان کرد: روحیه و منش اسلامی- انقلابی بازاریان اصیل بايد به جوانانی که به تازگی وارد بازار می‌شوند و نسل جدید اصناف را تشكيل مي‌هند، انتقال داده شود.
عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان ادامه داد: بازار انقلابی، بازاری است که نسبت به مسائل، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حساس باشد و این حساسیت را به اقشار مختلف جامعه نيز تسري مي‌بخشد.
وی گفت: بازاریان مشهد با توجه به اینکه با زائران بارگاه مطهر رضوی در ارتباط هستند، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاريان را در سایر شهرها و بلاد دارند.
 توليت آستان قدس رضوي افزود: آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و ناسلامتی نظام اداری به هيچ عنوان زيبنده نظام مقدس اسلامي نیست؛ زيارت و تقويت ارتباط با ائمه معصومين(عليه‌السلام) يكي از بهترين راهكارها براي مبارزه با اين زشتي‌ها و پلشتي‌ها در جامعه است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: امروز مقوله زیارت یکی از راه‌های اساسی در مصون سازی جامعه بوي‍ژه جوانان در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی است و هجمه‌ دشمنان به مقوله زیارت نیز به همین دلیل است که آنان به ظرفیت مصون ساز زیارت پی‌برده‌اند.
در ابتداي اين ديدار تني چند از نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي  به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود پرداختند.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.