مشاور عالی سازمان سنجش از جزئیات رشته‌های نیمه متمرکز و متمرکز آزمون سراسری 95 خبر داد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی 31 هزار و 15 نفر معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی نیمه متمرکز برای پردیس های دانشگاه فرهنگیان و رشته های مقطع کاردانی گروه آموزش پزشکی در مرحله پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دیشب بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از تعداد 31 هزار و 15 نفر معرفی شده نهایی تعداد 11 هزار و 255 نفر زن و 19 هزار و 760 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 36.29 درصد آنان زن و 63.71 درصد مرد هستند.

توکلی اظهار داشت: بر اساس ضوابط مربوط به گزینش رشته های نیمه متمرکز تا چند برابر ظرفیت با توجه به نمره کل از بین داوطلبانی که کد رشته یا رشته های مربوط کرده اند استخراج و اسامی آنان در هر رشته اعلام  گردید.

وی بیان کرد: نحوه گزینش معرفی شدگان تا چند برابر ظرفیت و سایر موارد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی یا دفترچه شماره 2 سال 95 درج گردیده است.داوطلبانی که  در هر یک از کد رشته های متمرکز قبل از کد رشته های نیمه متمرکز پذیرفته شده اند در ردیف واجدین شرایط رشته نیمه متمرکز قرار نگرفته اند.

توکلی افزود: نظر به اینکه بر اساس ضوابط در زمان انتخاب رشته های تحصیلی  آزمون سراسری 95 محدودیتی برای رشته های نیمه متمرکز از نظر تعداد کد رشته وجود نداشته ،داوطلبان می توانستند در صورت تمایل کد رشته های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند.

وی تصریح کرد: بدیهی است با توجه به شرایط هر داوطلب در هر دوره و گروه آزمایشی حداکثر در دو کد رشته نیمه متمرکز با توجه به اولویت های انتخابی برای انجام مصاحبه،معاینه و آزمون عملی از سوی  سازمان سنجش معرفی شده است.

توکلی تاکید کرد: پذیرفته شدگان آزمون سراسری 95 باید توجه داشته باشند چنانچه در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته های نیمه متمرکز قرار گرفته اند امکان بازگشت به رشته متمرکز را  نداشته و باید برای انجام مراحل مصاحبه،معاینه و آزمون عملی با  در دست داشتن مدارک مورد نیاز  به محل های تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار