در 23 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان نقده ، کشت پاییزه گندم ، جو و کلزا آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت : گندم دیم در 17 هزار هکتار و گندم آبی و نیمه آبی در پنج هزار هکتار از مزارع این شهرستان کشت می شود.

ناصر قره پاپاق با اشاره به کشت کلزا در 450 هکتار از مزارع افزود : جو دیم نیز در هفت هزار و 500 هکتار و جو آبی در یک هزار و 700 هکتار از مزارع نقده کشت می شود.

وی اضافه کرد : کشت به موقع گندم و جو ، استفاده از بذور اصلاح شده ، ضدعفونی بذور خود مصرفی با قارچ کش های مناسب ، تنظیم بذر و کود مصرفی ، استفاده از دستگاه های نوین آبیاری در مزارع و باغ ها موجب افرایش کیفیت و کمیت محصولات می شود.

قره پاپاق با اشاره به علت کشت نشدن چغندر قند در زمین های پایاب سد حسنلو اظهار داشت : طبق برنامه زمان بندی شده در ستاد احیای دریاچه ارومیه ، باید تا پنج سال آینده 40 درصد از مصرف آب در بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کاهش یابد.

وی افزود : اکنون 6 هزار و 735 هکتار از اراضی زراعی و باغی موجود در شبکه پایاب سد حسنلو نقده به شیوه سنتی آبیاری می شود که باید به دستگاه های نوین آبیاری مجهز شوند.

قره پاپاق همچنین بر لزوم همکاری و همراهی کشاورزان در تمام عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی تأکید و اضافه کرد: از کشاورزان انتظار می رود در کلاس های آموزشی و ترویجی شرکت و با کارشناسان کشاورزی همکاری شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آغاز ، کشت ، پاییزه ، شهرستان ، نقده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.