اهواز؛

موفقیت بیش از 150 دانش‌آموز مدارس سمپاد در پذیرش رشته پزشکی

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش خوزستان از پذیرش 180 نفر از دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان در کنکور سراسری رشته پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی‌زاده اظهار داشت: در خوزستان 537 مدرسه استعدادهای درخشان با بیش از 6 هزار دانش‌آموز نخبه  وجود دارد که امسال 180 نفر از این دانش‌آموزان در آزمون سراسری موفق به اخذ پذیرش در رشته پزشکی شدند.

وی با اشاره به این‌که یکی از اولویت‌های 20گانه توسعه آموزش‌و‌پرورش استان ارتقای جایگاه علمی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی و کنکور است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های مدون می‌توانیم شاهد تحقق این هدف در استان باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که مدارس استعدادهای درخشان از جایگاه مهمی در نظام آموزش‌وپرورش برخوردار هستند، تصریح کرد: با توجه به رسالت مهم مدارس استعدادهای درخشان در مجموعه تعلیم و تربیت انتظار می‌رود مدیران این مدارس حساسیت بیشتری نسبت به عمل به اولویت‌های 20گانه استان داشته باشند.

تقی‌زاده با اشاره به موفقیت‌های این مدارس در استان، افزود: مدارس استعدادهای درخشان دارای ظرفیت‌های علمی خوبی هستند به‌طوری‌که امسال یکی از این مدارس در امتحانات نهایی پایه سوم در رشته علوم تجربی رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید مهم‌ترین رویکرد ایجاد تحول در نگرش مدیران مدارس استان ازجمله مدیران مدارس استعدادهای درخشان باشد چراکه تا وقتی این تحول صورت نگیرد پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.