مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا هفته آینده همه مطالبات گندمکاران کشور پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی قنبری در معارفه مدیر کل غله استان قزوین گفت: از  مجموع بدهی دولت به کشاورزان تاکنون 11 هزار و 700 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و مابقی بدهی آنان تا هفته آینده پرداخت می شود .

پرداخت طلب گندم کاران تا هفته آینده

قنبری ، از شکسته شدن رکورد تاریخ تولید و خرید تضمینی گندم در کشور طی فصل خرید سال جاری خبرداد و گفت: از 14 میلیون تن گندم تولیدی در کشور  ، دولت 11 میلیون و 500 هزار تن را به ارزش 14 هزار و 700 میلیارد تومان خریداری کرد.                                                      

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر هیچ استانی وجود ندارد که قریب به 50درصد بهای گندم ها را پرداخت نکرده باشد بر ضرورت حمایت از کشاورزان با هدف توجه و تقویت محصولات استراتژیک تاکید کرد .
معاون وز یر جهاد کشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری از رشد  3 میلیون و 393 هزار تنی برخودار بود که 41 درصد  بیشتر از پارسال است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه گفت:  هم اکنون 13 میلیون تن گندم در کشور ذخیره داریم که 8 میلون تن آن مصرف سالانه کشور در بخش خبازی و 2 میلون  تن هم در بخش صنف و صنعت مصرف می شود و نزدیک به 3 میلون تن را می توانیم امسال صادر کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از خرید تضمینی  66 هزار تن دانه های روغنی درکشور خبر داد و افزود: پرداخت به موقع و خرید تضمینی دانه های روغنی زمینه تشویق کشاورزان را به کاشت دانه های روغنی فراهم کرده و برنامه جهاد رسیدن به خود کفایی 70 درصدی در بخش تولید این محصول است.

پرداخت طلب گندم کاران تا هفته آینده

قنبری از مصرف سالانه 2 میلون و 200 هزار تن شکر هم در کشور خبر داد و افزود: تولید امسال یک میلیون و 600 هزار تن است که با برنامه ریزی می توان تولید این محصول را هم افزایش داد و به  خودکفایی رسید .

حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در این مراسم از خرید تضمینی کشمش باغداران استان در چند روز آینده خبر داد

حبیبی همچنین وجود کارگران فصلی ، تحصیل بیش از 120 هزار دانشجو ، مهاجر پذیر بودن را از ظرفیت های استان قزوین بر شمرد و خوستار افزایش سهمیه آرد  استان شد .

ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: امسال کشاورزان استان  300 هزار تن  گندم تولید کرده اند که 264 هزار تن آن را دولت خریداری کرده است .

ابراهیمی پاک مجموع تولید غلات استان در بخش ذرت ، گندم ف جو و کلزا را 450 هزار تن دانست و خواستار افزایش ظرفیت سیلو ها برای ذخیره سازی غلات در سطح استان شد .

در این مراسم ضمن قدردانی از سید یعسوب عقیلی  ، ودود ایرانیان به عنوان مدیر کل جدید غله استان معرفی شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار