استاندار سابق نینوا به اتهام جاسوسی برای آنکارا و فراهم کردن شرایط ورود نظامیان ترکیه‌ای به خاک عراق، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

صدور حکم بازداشت استاندار سابق نینوا به اتهام جاسوسی برای ترکیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی عراق پنج‌شنبه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دادگاهی در این کشور حکم بازداشت یک مسئول بلندپایه سیاسی موصل را به اتهام جاسوسی برای ترکیه صادر کرده است.

طبق بیانیه دستگاه قضایی عراق، این حکم بازداشت برای «اثیل النجیفی،» استاندار پیشین استان نینوا، صادر شده است. سه نماینده پارلمان عراق پیش‌تر، از این مسئول سیاسی موصل شکایت کرده بودند.

شکایت از اثیل النجیفی دسامبر سال گذشته میلادی و زمانی که بحران دیپلماتیک میان بغداد و آنکارا به وجود آمده بود، به دستگاه قضایی عراق ارائه شد. بحران دیپلماتیک میان دو کشور همسایه درپی استقرار شماری از نیروهای نظامی ترکیه در منطقه بعشیقه نزدیک موصل شکل گرفت.

«عبدالستار بیرقدار،» سخنگوی دستگاه قضایی عراق، اعلام کرد: شاکیان در متن دادخواست خود اعلام کرده‌اند اثیل النجیفی شرایط را برای ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق فراهم کرده و به آنها کمک کرده است در منطقه زلیکان نزدیک بعشیقه در شمال شرقی موصل مستقر شوند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار