مشکل آبرسانی 16 شهرستان اصفهان با بهره برداری از طرح سامانه دوم آبرسانی و تونل گلاب حل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با بهره برداری از طرح سامانه دوم آبرسانی استان و تونل گلاب، علاوه بر بالا رفتن کیفیت و کمیت آب، مشکل آب رسانی به 16 شهرستان استان اصفهان، مرتفع می شود.    
سعید قدوسی پور افزود: هم اکنون شرکت آب منطقه ای اصفهان با مشکل جدی در بحث تامین آب مواجه است و در این راستا طرح های مهمی از قبیل طرح تونل اول و دوم کوهرنگ  و همچنین طرح چشمه لنگان  اجرا شده که این سه طرح در مجموع حدود 700 میلیون مترمکعب آب به حوضه زاینده رود اضافه می کند. 
وی گفت : طرح کوهرنگ 3 که حفر تونل آن حدود 90 درصد اجرایی شده و سد آن تا  4 سال دیگر به بهره برداری می رسد، می تواند حدود 250 میلیون متر مکعب آب به زاینده رود بریزد.
معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: طرح مهم دیگر، بهشت آباد است که با چالش هایی روبرو  شده است و در صورت اجرایی شدن این طرح ، 250 میلیون متر مکعب آب به حوضه زاینده رود اضافه می شود.
قدوسی پور  گفت: در حال حاضر میزان قابل توجهی از پساب هدر می رود و در بعضی موارد به صورت غیر قانونی در کشاورزی استفاده می شود که برای جلوگیری از آن  همت جمعی مسولان را می طلبد تا با بهره گیری از فناوری های جدید پساب را به آب با کیفیت و قابل قبول تبدیل کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۳۸ ۱۷ تير ۱۳۹۷
هنوز به بهره برداری نرسیده ؟
آخرین اخبار