در این بسته خبری سعی داریم تا شما را در جریان فعالیتهای 24 ساعت گذشته نمایندگان مجلس قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛با گسترش فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای دربین کاربران اینترنتی پیدا کرده است لذا امروزه از آن به عنوان بستری برای تعامل و ارتباط دو سویه بین کاربر و مخاطب استفاده می شود.در همین راستا نمایندگان مجلس به عنوان رکن اصلی نهاد قانون گذاری در کشور در قالب پست های اینستاگرامی مردم کشور را در جریان فعالیت های خود قرار می دهند .

در ادامه پست هایی از نمایندگان مجلس را که در 24 ساعت گذشته در شبکه اجتماعی اینستاگرام با کاربران به اشتراک گذاشته اند را برای شما مخاطبین گرامی گردآوری کرده ایم.

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در  مجلس شورای اسلامی نوشت :
"افتتاح دفتر ارتباطات مردمی نمایندگان تهران در اسلامشهر 29 مهر 1395."



فریده اولادقبادنماینده مردم  تهران ،پردیس ،شمیرانات، ری و اسلامشهر نوشت:
 روز گذشته اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با حضور مسئولان مربوطه دفاتر خود را در شهرستان اسلامشهر افتتاح کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ابتدای نشست فرماندار اسلامشهر توضیحاتی را در مورد نقاط ضعف و مثبت این شهرستان و ظرفیت آن به نمایندگان ارایه دادند و بنده نیز به عنوان دبیر مجمع نمایندگان تهران در اسلامشهر ضمن ارایه برخی کمبود ها در این شهرستان، به پیشینه تاریخی اسلامشهر اشاره‌ای کردم.

وی با بیان اینکه محمد رضا عارف به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس نیز به بیان اظهاراتی در مورد نیازهای شهرستان اسلامشهر پرداخت، افزود: پروژه های عمرانی شهرستان اسلامشهر، بیمارستان 400تختخوابی، فاضلاب شهری و راه اندازی مترو از موضوعات مورد تاکید در این نشست به شمار می رفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: همچنین مواردی همچون کمربند جنوبی – شمالی اسلامشهر، ورزشگاه 5 هزارنفری نیز مورد بحث قرار گرفت از سویی دیگربه مسایل امنیتی و انتظامی در این شهرستان نیز اشاره شد زیرا اسلامشهر شهرستانی مهاجر پذیر است که تعداد افغانه غیرمجاز در آن بسیار بوده بنابراین از نظر مسایل اجتماعی و با توجه به جرایم گسترده از جمله موادمخدر احداث کلانتری های بیشتری در این شهرستان احساس می شود.

اولاد قباد گفت: بیکاری جوانان، کافی نبودن منابع بانکی جهت ارایه تسهیلات بانکی برای اشتغال و وام ازدواج، کمبود امکانات و مشکلات حمل و نقل، معضلات آلودگی های زیست محیط، تعدد سکونت های غیر رسمی، ایجاد آموزش عالی دولتی نیز از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.


وی به نقاط قوت این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد کارخانه های بزرگ،وجود دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور و نزدیکی آن به تهران از جمله نقاط مثبت این شهرستان است.


نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افتتاح دفتر نمایندگان تهران در اسلامشهر از سوی محمد رضا عارف رییس این مجمع افتتاح شد، گفت: لازم به ذکر است که هزینه افتتاح دفتر نمایندگان تهران در شهرستان های اطراف تهران با هزینه شخصی اعضای مجمع صورت می گیرد






غلامرضا تاجگردون نماينده مردم شريف گچساران و باشت در مجلس شوراى اسلامى نوشت:
امروز جمعه بازديد كاملي از مجموعه بنياد دكتر حسابي داشتم. مجموعه غني و كاملي بود از همه چيز ميتونستيد ببينيد. // نكته جالب در مجموعه شايد صد هزار صفحه اي كه ديدم و برايم جالب بود يادداشتي از ايشان بود كه در سفر سال ١٣٣١ كه به ياسوج امده بود و در روستاي سروك منزل مرحوم حاج بيژن منصوري نوشته بود. يك شعر لري كه به قلم خودش نوشت و جالب بود. ديدم بد نيست به اشتراك بگذارم تا هم يادي از دكتر حسابي كنيم و هم استانيهايم ببينند.



غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی نوشت:
اهدا مدال نفر برتر مسابقات قهرمانی کاراته آزاد استان گیلان (طرح استعداد یابی پسران)



مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"جلسه نماینده لنگرود و فرماندار با مدیرکل گردشگری و مدیرکل منابع طبیعی در خصوص طرح سالمسازی چاف و چمخاله
با حضور شهردار چاف و چمخاله و مسئولین شهرستان95/7/30"



دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نوشت:
"بازدید دکتر پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز."



محمدعلی وکیلی نماینده مردم  تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"ترمیم کابینه باکدام متر؟! این روزهاداغ ترین اخبار رسانه ها پیرامون چرایی استعفا و گمانه زنی گزینه های جایگزین است. مقصد این نوشته البته چند نکته پیرامون انتخاب وزرای جانشین است. معیار انتخاب این وزرا، تا حد زیادی به چالش های امروز وزارت خانه های مربوطه بستگی دارد.
در واقع شایسته است که دکتر روحانی در شاخص های انتخابش، این چالش ها را مد نظر قرار دهد. چالش هایی که کار را به استعفای وزیر کشاند.
در حوزه وزارت ورزش و جوانان، با بحران کارآمدی مواجه هستیم. عملکردها در این حوزه نه جدیتی دارد و نه کارگر می افتد. بزرگترین اتفاقات ورزشی هم، حمیت و جدیتی نمی انگیزدکانتکس دکترگودرزی برغم همه محاسن اماباکانتکس جامعه ورزش ناسازگاربود. حوزه جوانان نیز مغفول و مهجور افتاده است. این وزارتخانه، به نوعی روزمرگی مبتلا شده است. وزارت فرهنگ نیز حال و روز خوبی ندارد. قصه فرهنگ و مدیریت فرهنگی در این کشور قصه پرآب چشمی است. هنوز تکلیف ما با خیلی چیزها مشخص نشده است. نه حدود و تعریف فرهنگ مشخص شده است و نه حدود اختیارات وزیر آن.
خلاصه فرهنگ نیز مبتلائاتی دارد که باید مد نظر قرار گیردیکی ازمبتلائات این حوزه عدم امنیت گفتمانی است بشدت نیازمند برقراری گفتمان فرهنگی هستیم براین اساس بایست رفت درخانه کسی که قادربه برقراری امنیت گفتمان فرهنگی نه امنیتی کردن فرهنگ باشد . وزیر مستعفی سوم، وزیر آموزش و پرورش است. ما در این حوزه با انباشت مطالبات روبرو هستیم. آموزش یکی از مهمترین حوزه ها و در عین حال مظلوم ترین است. معلمان که بار این آموزش را به دوش می کشند، فشار معیشت آنان را خمیده و خمود کرده است. خلاصه این حوزه، وزیری مطالبه گر می طلبد تا مطالبات بر زمین مانده را جبران کند.
دکتر روحانی برای عبور از این چالش ها، باید دامنه اطلاعات خود را پیرامون این حوزه ها بیشتر کند. دیدیم که تخصص او در مسایل بین الملل چندان به کار آمد که به شگفتی منجر شد و اشراف او بر مسائل سیاست خارجی به انتخاب دقیق و آگاهانه وزیر مربوطه انجامید. اطلاعات کافی او در سایر حوزه ها نیز می تواند گره گشا باشد. او باید بانک اطلاعاتی از مدیران متخصص و کارآمد در هر حوزه ایجاد کند تا با چشمانی بازتر و دستی گشاده تر به انتخاب دست بزند. البته طبیعی است که او نتواند در همه حوزه ها متخصص باشد. روحانی نباید بگذارد که ندانستن مساوی نبودن انگاشته شود! این یک مغالطه است. برای حذر از آن می توان به متخصصین رجوع کرد.اصناف مربوط به حوزه هر وزارتخانه بیش از همه به چالش های این وزارت خانه ها آگاهی دارند. آنان البته خبره های حوزه خود را نیز بهتر از هر کسی می شناسند. آنان می توانند متر و معیار تشخیص درد و درمانگر باشند. رجوع به آنان برای دولت هیچ ضرری ندارد!"






محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"امروز در سومين سالگرد درگذشت مرحوم حاج ميرصالح صالحي نيا."




انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار