رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مامور شده تا الگویی را برای توسعه علوم اعصاب در کشور ارئه دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت پنج ماموریت ویژه را به منطقه 9 آمایشی به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شامل استان های خراسان رضوی،شمالی و جنوبی است داده که یکی از این ماموریت ها توسعه و گسترش دانش علوم اعصاب است.

وی افزود: وزارت بهداشت انتظار دارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتواند به عنوان الگویی برای بقیه مراکز کشور عمل کند و نشان دهد چگونه می توان این دانش را در کشور، منطقه و جهان گسترش داد.

حسینی با بیان اینکه حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دانش علوم اعصاب را یکی از ده دانش اول قابل توسعه در کشور اعلام کرده است گفت: از سال گذشته ما به این نتیجه رسیده ایم که دانشگاه های کشور می بایست ماموریت گرا شوند و تمرکز گرایی در وزارت بهداشت شکل بگیرد، به همین منظور ما 50 ماموریت را به دانشگاه ها واگذار کردیم، بررسی های ما نشان داد مشهد توانایی خوبی برای این ماموریت ویژه در حوزه علوم اعصاب را دارد.

وی در ادامه گفت: دانش علوم اعصاب در دنیا به سرعت در حال گسترش است و در کشور ما نیز کمبودی در این حوزه وجود ندارد و از آنجایی که این علم که یک دانش پایه و بنیادیست می تواند در حوزه های مختلف دانشی وارد شود، اطمینان داریم در آینده نه چندان دور با گسترش همین ماموریت ها و با استفاده از الگویی که سایر دانشگاه ها از این کلان منطقه خواهند گرفت شاهد گسترش و توسعه علوم اعصاب در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار