وی افزود: درهای اتوبوسهای CNGسوز مانند درهای مترو طراحی شده و اگر در مواقع بسته شدن مانعی در مقابل آن باشد درها مجدداً باز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به ظرفیت اتوبوسهای یورو 6 تصریح کرد: این اتوبوسها ظرفیت 120 مسافر دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای این اتوبوسها، رمپ ویژه معلولان است.
سنندجی ادامه داد: افراد معلول و ناتوان با فشردن رمپهایی که در درون اتوبوس تعبیه شده به راننده اطلاع میدهند که باید رمپ اتوبوس ویژه معلولان را باز کند و با باز شدن این رمپ معلولان میتوانند به راحتی تردد کنند.
وی اضافه کرد: همچنین صندلی ویژه ای برای معلولان در این اتوبوسها طراحی شده و چراغهایی که بر روی صندلی ویژه معلولان برای اتوبوس یورو 6 طراحی شده نشان از آن دارد که صندلی ها ارتفاع کمتری دارند و مخصوص معلولان هستند.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه اتوبوسهای یورو 6 دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد هستند، گفت: طراحی این اتوبوسها به گونهای است که تا زمان بسته شدن درها اجازه حرکت ندارند.
سنندجی با تأکید بر اینکه اتوبوسهای یورو 6 به وسیله یکی از شرکتهای داخلی، از کشور ایتالیا وارد تهران شده است، تصریح کرد: این اتوبوس به صورت آزمایشی در خط 7 بیآرتی تهران مشغول به فعالیت میشود و تا 15 روز آینده تمام تستها بر روی این اتوبوس انجام میشود و در صورت موفق بودن تستها، نسبت به خرید انبوه آنها اقدام میکنیم.
وی با بیان اینکه هزینه هر دستگاه اتوبوس یورو 6 ، 500میلیون تومان است، گفت: شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی اقدام به خرید اتوبوسهای یورو 6 کرده است.
انتهای پیام/