معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از شهرداری اردبیل خواست نسبت به تهیه طرح ساماندهی شهیدگاه شهر اردبیل اقدام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی آذرنژاد گفت: شهرداری با اجازه شورای شهر و هماهنگی میراث فرهنگی باید نسبت به انتخاب مشاوری برای تهیه طرح آزادسازی و ساماندهی شهیدگاه و ادامه عملیات اجرایی در این محدوده اقدام کند.

وی افزود: مشکلاتی در عملیات اجرایی پیش آمد و باعث بروز مشکلاتی برای ساکنان منطقه شد که باید هرچه سریع تر اجرا از سر گرفته شده و خانه های موجود در مسیر تملک و تخریب شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به تبدیل شدن محدوده پشت بقعه شیخ صفی به پارکینگ خودرو گفت: شورای ترافیک استان باید در آن محدوده ساماندهی انجام دهد و مسکن شهرسازی نیز منابعی برای تملک بافت های باقی مانده تعریف کند.

وی افزود: در ادامه پروژه می توان از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کرد اما پیش از آن باید طرحی توسط مشاوران دارای صلاحیت تهیه شود زیرا رکود پروژه موجب ایجاد نارضایتی شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز در ادامه خواستار اعمال سیاست گذاری در زمینه تعیین کاربری محدود حریم بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از جمله شهیدگاه شد.

موسی کنعانپور گفت: افزایش واحدهای صنفی خدماتی در آن محدوده در کنار محدودیت های ساخت و ساز و ایجاد پارکینگ موجب نارضایتی و حتی فراری شدن ساکنان شده است.

وی افزود: باید کاربری ویژه ای برای آن محدوده در نظر گرفته شود زیرا در نهایت شهیدگاه به محور پیاده راه تبدیل خواهد شد و از این رو کمیسیون ماده 5 باید از استقرار واحدهای خدماتی جدید جلوگیری کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
با سلام. فبور شهدای جنگ چالدران . باید در میان فضای سبز و گلها قرار گیرد و نه اینکه محل پارکینگ اتوموبیل ها و ساختمان اموزش پروش باشد . بقول شاعر از خون جوانان وطن لاله می روید .