استاندار اردبیل گفت: با مقامات و تجار جمهوری آذربایجان تفاهم کردیم تا با صادرات سیب‌زمینی صنایع تبدیلی را در آن کشور راه‌اندازی و محصولات متنوعی را به روسیه صادر کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در تشریح دستاوردهای سفر به دو کشور روسیه و آذربایجان اظهار کرد: امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده است که بر این اساس سیاست یکی از بحث‌های مهم در برون‌گرایی تقویت صادرات است که ما نیز از اول سال بر این موضوع تأکید داریم.

وی گفت: با هدف توسعه صادرات ما به دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان سفر یک هفته‌ای داشتیم تا با این دو کشور و بازار صادراتی آن، تجار و بازرگانان و مسؤولان ما بیشتر آشنا شوند تا بتوانیم از ظرفیت‌های پیش آمده بیشتر استفاده کنیم.

استاندار اردبیل افزود: با مقامات و تجار جمهوری آذربایجان تفاهم کردیم تا با صادرات سیب‌زمینی صنایع تبدیلی را در آن کشور راه‌اندازی و محصولات متنوعی را به روسیه صادر کنیم.

خدابخش با یادآوری اینکه بازار روسیه بازار بسیار بکر و دارای توان بالایی است، ادامه داد: تحریمی که از سوی اتحادیه اروپا در قبال روسیه اعمال شده است فرصت خوبی را برای کشورهای همسایه به ویژه ایران فراهم کرده تا صادرات خود را تقویت کنند که در این ارتباط با توجه به وجود 40 میلیارد دلار ظرفیت واردات مواد غذایی به روسیه ما باید تلاش کنیم تا سهم استان اردبیل را در صادرات محصولات کشاورزی به ویژه محصولات لبنی، میوه و سبزیجات افزایش دهیم.

وی مهمترین دستاورد سفر به آذربایجان و روسیه را معرفی ظرفیت‌های استان در همه بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری اعلام کرد و افزود: طرف مقابل نیز قول داد تا در اعزام هیأت‌های تجاری و سفرهای مسؤولان در ماه‌های آینده تدابیر لازم را به کار گرفته و برای استان اردبیل فرصت تاریخی است تا بتواند از این شرایط مهیا شده بیشتر و بهتر استفاده کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.