سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر اینکه هدف روسیه ایجاد یک پایگاه موقت در سوریه نیست، گفت مسکو قصد دارد اراضی این کشور را آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، امروز شنبه اعلام کرد وظیفه روسیه در سوریه آزادسازی اراضی این کشور از سازمان‌های تروریستی و کمک به جلوگیری از تجزیه سوریه است. 

وی گفت: «‌ هدف روسیه ایجاد یک پایگاه موقت در سوریه نیست، بلکه این ابزاری برای تحقق اهدافی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری اعلام کرده است، یعنی کمک به مقامات مشروع دولت سوریه در مبارزه با عناصر داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی؛ چرا که خاک سوریه باید از وجود آن‌ها پاکسازی شود.» ‌

سخنگوی کاخ کرملین افزود ضروری است ما سوریه را آزاد کنیم و هر کار ممکن را انجام دهیم تا از تجزیه و فروپاشی این کشور جلوگیری شود. 

پسکوف در عین حال تصریح کرد وی در آینده قابل پیش بینی چشم اندازی برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه مشاهده نمی‌کند. 

سخنگوی کرملین افزود: «‌ متاسفانه بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردیم نمی‌توان چندان در خصوص پایان درگیری‌ها در سوریه خوشبین بود. روشن است که جامعه جهانی هنوز تا دستیابی به این هدف راهی بسیار طولانی در پیش رو دارد و هنوز کارهای دشواری باقیمانده که باید انجام شود.» ‌


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار