دولت افغانستان حذف کلمه‌ی مستقل از روی نام برخی نهادهای دولتی را تصویب کرد.

حذف کلمه به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دولت افغانستان حذف کلمه‌ی مستقل از روی نام برخی نهادهای دولتی را تصویب کرد.

در نشست دیروز کابینه دولت افغانستان، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، گزارش کمیسیون تعیین شده در مورد چگونگی کاربرد کلمه "مستقل” در عناوین ریاست‌های عمومی و کمیسیون‌ها را مطرح کرد.

آقای دانش گفت که ایجاد ادارات و ریاست‌های مستقل به‌ معنی عدم مسوولیت و پاسخگویی این نهادها نیست.

به گفته‌ی او، با درنظر داشت نظریه‌های کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی و قانون اساسیکشور، کاربرد عنوان مستقل در نام سایر ادارات ایجاد شده خلاف اصول است و ایجاب می‌کند تا در حد امکان اداراتی تحت نام و عنوان مستقل ایجاد نگردد.

معاون دوم ریاست جمهوری در این جلسه پیشنهاد کرد که کلمه مستقل از نام ریاست‌ها و ادارات در اسناد تقنینی آنان حذف شود.

کابینه، طرح ارایه‌شده او را در رابطه به کاربرد کلمه مستقل در عنوان‌های ریاست‌های عمومی طبق صراحت قانون اساسی کشور مورد تصویب قرار داد و به وزارت عدلیه دستور داد تا در همکاری با معاون دوم ریاست جمهوری مقرره طرز فعالیت ادارات دولتی را ترتیب و طی مراحل کند.

در حال حاضر برخی نهادها مشمول، "کمیسیون مستقل حقوق‌بشر، کمیسیون‌های مستقل انتخابات، اداره‌ی مستقل ارگان‌های محل” و برخی دیگر کلمه "مستقل” را با خود یدک می‌کشند.

کمیسیون بررسی وجود این کلمه در پسوند یا پیشوند نام ادارات دولتی پیشتر ایجاد شده بود و ریاست آنرا ظاهراً معاونت دوم ریاست جمهوری به عهده داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.