مشهد؛

بسیج نیروهای امدادی در حادثه ریزش چاه سبزوار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان سبزوار برای عملیات نجات و پیدا کردن مفقودان حادثه ریزش چاه بسیج شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت علی شایان فر در حاشیه بازدید از محل حادثه چاه 160 متری روستای کسکن از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار افزود: افزایش شدت آب قنات از 50 لیتر به 150 لیتر در ثانیه اجرای عملیات جست و جو و نجات را در حادثه ریزش چاه سبزوار با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون سه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور مسئولان شهرستان در محل حادثه برگزار شده و امکانات شهرستان اعم از تجهیزات امداد و نجات، آتش نشانی، حفاری و پمپاژ آب در این محل مستقر شده است.

وی گفت: عمق چاه، فاصله ی شش کیلومتری محل حادثه تا مظهر قنات، وجود بیش از 80 حلقه چاه در محدوده حادثه و افزایش شدت آب عملیات امداد رسانی و جست و جو و نجات را با مشکلات بسیار مواجه کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون دستگاه های حفاری در منطقه مستقر شده است و با اعلام نظر تیم حفاری، عملیات پمپاژ آب از داخل چاه آغاز می شود.
وی افزود: همزمان نیز سر چند چاه در مسیر قنات باز می شود تا بتوان از طریق ارسال دوربین به درون قنات وضعیت را ارزیابی و میزان دبی و گل و لای را سنجش کرد.

وی اظهار کرد: نظرات متعدد برای نجات این افراد وجود دارد که برای بررسی بهتر از مقنیان با تجربه شهرستان تربت حیدریه به منظور ارائه نظرات کارشناسی دعوت شده است.
شایانفر گفت: برخی کارشناسان معتقدند که می توان مفقودان این حادثه را در مسیر چاه و در لابه لای گل و لای پیدا کرد.

شایانفر افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران معتقد است تا آخرین لحظه امید بر زنده بودن افراد مفقود شده وجود دارد و تا لحظه ای که خبری از آنها به دست نیاید لفظ فوت برای آنها به کار برده نمی شود.

وی گفت: پس از اتمام عملیات پمپاژ و کاهش میزان دبی آب 10 تن از مقنیان با تجربه با هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی سبزوار برای اجرای عملیات شناسایی و جست وجوی مفقودان وارد چاه می شوند.

انتهای پیام//آ.ج



برچسب ها: بسیج ، امدادی ، سبزوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار