نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از کلینیک کاهش آسیب‌ شهدا همدان بازدید کردند.

بازديد نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از كلینيك كاهش آسيب شهدابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در اين بازديد تقوی نماينده سازمان جهاني بهداشت و سه نفر از افراد دفتر ژنو و دفتر امرو در مراكش، رئيس و كارشناس اداره ايدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، رئیس مركز بهداشت شهرستان و مسئولين واحد مبارزه استان و شهرستان حضور داشتند.

بازديد‌كنندگان از فرصتي كه براي اين بازديد به آنها داده شده بود تشكر کرده و لود كاري و فرايند فعاليت‌ها در ارتباظ با بيماريابي HIV  را خواستار شدند.

پزشكان و كارشناسان توضيح دادند كه 23 مركز فعال در زمينه كاهش آسيب و انجام تست HIV  در شهرستان همدان فعاليت مي‌كنند كه مركز اصلي همين كلنيك است و مراكز ديگر موارد مشكوك يا تست مثبت را براي ارائه خدمات بعدي به كلنيك شهدا ارجاع مي‌دهند.

در ادامه خدمات ارائه شده در كلنيك كاهش آسيب شهدا كه  شامل مشاوره، آموزش، انجام تست رپيد تست HIV ، ارائه خدمات مراقبت  و درمان ( خدمات دارويي، آزمايشات، پيگيري ماهيانه و 000، گرفتن نمونه LFT  (آزمايشات روتين از بيماران ) و همچنين ارائه خدمات مامايي به همسران بيماران HIV شامل پاپ اسمير، تنظيم خانواده و 000 است براي بازديد‌كنندگان تشريح شد.

سپس بازديد‌كنندگان در ارتباط با آمار بيماران و درصدهاي جنسيت، موارد ابتلا و 000 اطلاعات گرفته و در ارتباط با مشكلات درمان و عدم پايبندي به مصرف دارو بحث و تبادل نظر کردند و يكي از بيماران ايدزي نيز در اين بحث شركت داشت در پايان نيز از باشگاه مثبت بازديد بعمل آمده و خدمات ارائه شد در اين باشگاه نيز براي این افراد توضيح داده شد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار