دو شکارچی پیش از آغاز به شکار در زیستگاه های طبیعی شهرستان بوئین میاندشت دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان بویین میاندشت در زمان گشت‌زنی در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان متوجه دو شکارچی شدند و پس از تعقیب آنها را پیش از آغاز شکار دستگیر کردند.

مرتضی جمشیدیان با بیان اینکه ماموران این یگان در مناطق طبیعی به طور دائم در حال گشت زنی هستند، افزود: از این افراد متخلف دو سلاح شکاری ساچمه زنی کالیبر ۱۲ دولول و تک لول و سایر اداوت شکار کشف شد و این دو نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه عدم تحصیل پروانه و اقدام به آغاز شکار در زیستگاه های حیات وحش جرم محسوب می‌شود، بیان کرد: بر اساس ماده۱۰قانون شکار و صید هر کس مرتکب شکار جانوران وحشی عادی بدون کسب مجوزهای قانونی شود، به پرداخت جزای نقدی و یا حبس محکوم می‌شود.

جمشیدیان گفت: بر اساس قانون هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد و به موجب حکم دادگاه اقلام کشف شده به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌شوند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.