برای توسعه گردشگری از هفته آینده 19 طرح پهنه بندی گردشگری در سواحل مکران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، محسن ضیائی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این طرح های گردشگری برای تصویب نهایی و دریافت اعتبارات ملی به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری معرفی شده است.
وی افزود: این طرح ها در 70 هکتار از سواحل مکران اجرا می شود.
محسن ضیائی گفت: توسعه سواحل مکران یکی از مهمترین برنامه های ملی است که اجرایی شدن آن در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: یکی از بخش های توسعه سواحل مکران، توسعه گردشگری در سواحل استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.
ضیایی گفت: این طرح ها ، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع های دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع های خدماتی بین راهی، سفره خانه های سنتی با هدف ارایه غذاهای دریایی و انواع امکانات تفریحی و خدماتی در ساحل و دریا است.
وی گفت: همچنین یک مجتمع تفریحی و گردشگری ساحلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساحل شهرستان ساحلی جاسک واقع در نوار ساحلی مکران ساخته میشود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با استاندار هرمزگان با دو شرکت هواپیمایی، قرار است خط هوایی بین بندرعباس و شهرستان های جاسک و سیریک راه اندازی شود.
ضیایی افزود: بدون شک راه اندازی خطوط هوایی برای تردد گردشگران شرایط بسیار مناسبی را به وجود خواهد آورد و در نهایت باعث توسعه گردشگری شرق استان هرمزگان خواهد شد.
وی افزود: در شهرستان های جاسک و سیریک به عنوان شهرهای واقع شده درسواحل مکران، علاوه بر ایجاد طرح های توسعه گردشگری، طرح های متعددی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، شیلاتی و صنعتی نیز در راستای توسعه سواحل مکران به زودی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.