ونزوئلا نزدیک‌شدن جنگنده این کشور به هواپیمای مسافربری کلمبیا را بررسی می‌کند

"نیکلاس مادورو" دستور بررسی دقیق حادثه نزدیک‌شدن هواپیمای نظامی ونزوئلا به هواپیمای مسافربری کلمبیا را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، وزارت دفاع کلمبیا اعلام کرد ونزوئلا دستور تحقیقات بیشتر درخصوص چرایی نزدیکی یکی از جنگنده های این کشور به هواپیمای مسافربری "اویانکا" را صادر کرده است.

«لوئیس کارلوس ولگاس»، وزیر دفاع کلمبیا و «ولادیمیر پادرینو» همتای ونزوئلایی اش، درخصوص این حادثه به طور تلفنی بحث و گفتگو کردند. 

شرکت هواپیمایی "اویانکا" در پیامی اعلام کرد پروازهای این شرکت، که پس از این اتفاق به حالت تعلیق درآمده بود، روز یکشنبه از سر گرفته خواهد شد.

براساس اعلام وزارت دفاع کلمبیا، روز جمعه حدود ساعت هفت و پانزده دقیقه به وقت محلی، یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت کلمبیایی اویانکا، مادرید را به مقصد بوگوتا ترک کرد. در هنگام نزدیک شدن این هواپیما به منطقه هوایی ونزوئلا، یک هواپیمای نظامی ونزوئلایی در فاصله ای کوتاه به هواپیمای مسافربری کلمبیا نزدیک شد.

رسانه های محلی اعلام کردند نزدیکی فاصله این دو هواپیما به حدی بود که سامانه های هشدار تصادف به صدا درآمدند. سپس، هواپیمای ونزوئلا با فاصله گرفتن از هواپیمای کلمبیا به سمت شمال تغییر مسیر داد و اویانکا نیز به مسیر خود ادامه داد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دستور داد تحقیق و بررسی های لازم درخصوص این حادثه انجام شود. یکی از نمایندگان ونزوئلایی طرفدار دولت در این خصوص به خبرنگاران گفت: «این حادثه تحت هیچ شرایطی برنامه ریزی شده نبود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار