توسعه سیستم های نوین آبیاری راهکار احیای آب های زیر زمینی

دبیر مجمع نخبگان کشاورزی گفت: مدیریت و برنامه ریزی اساسی در توسعه سیستم های نوین آبیاری علاوه بر خودکفایی محصولات کشاورزی، احیای منابع زیر زمینی را به دنبال دارد.

علی خان محمدی دبیر مجمع نخبگان کشاورزی در گفتگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر توسعه سیستم های نوین آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب اظهار داشت: با رعایت الگوی کشت، کاهش ضایعات، آموزش صحیح به بهره برداران و توسعه آبیاری های نوین اعم از سطحی و میکرو می توان به حفظ منابع زیر زمینی کمک کرد.

وی با بیان اینکه استمرار روند کمبود آب نگاه ناامیدانه به این بخش است، گفت: با جلوگیری از هدر رفت آب پشت سدها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی بحران منابع آبی به سهولت قابل حل است.

خان محمدی ادامه داد: باید برای توسعه سیستم های نوین آبیاری به سبب تبخیر و مصرف بالای آب در کشور اقدامات جدی صورت گرفته و حتی از روش هایی مثل روش آبیاری بارانی نیز ممانعت بعمل آمده و روش های بهتری استفاده شود.

دبیر مجمع نخبگان کشاورزی در خصوص تاثیر سیستم های نوین آبیاری در خودکفایی محصولات تصریح کرد: با توسعه آبیاری میکرو، گندمکاران با حجم 1.5 لیتر آب در ساعت توانستند 10 الی 12 تن محصول در هکتار برداشت کنند، از این رو با مدیریت و برنامه ریزی اساسی در توسعه سیستم های نوین علاوه بر خودکفایی محصولات کشاورزی می توان به احیای منابع زیر زمینی نیز کمک شایانی کرد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار