حزب کمونیست چین وقایع "راهپیمایی طولانی" را حماسی جلوه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از "ژاپن تایمز"، با رسیدن هشتادمین سالگرد "راهپیمایی طولانی" – عقب‌نشینی ارتش سرخ حزب کمونیست چین برای فرار از تعقیب ارتش "کومین‌تانگ" – حزب کمونیست چین به این اتفاق تاریخی حمله کرده است.

در این واقعه تاریخی، 80 هزار نفر از سربازان و فرماندهان کمونیست در جریان جنگ داخلی چین به محاصره ارتش "کومین‌تانگ" درآمدند. آن‌ها تصمیم گرفتند حلقه محاصره را بشکنند و از این نیروها بگریزند. 2 سال پس از این تصمیم، از هر 10 نفر، 9 نفر کشته شده بودند. بر اساس گفته‌های اعضای حزب کمونیست، این افراد نزدیک 12 هزار و پانصد کیلومتر مسیر را برای فرار از نیروهای کومین‌تانگ پیمودند.

مراسم سالگرد این واقعه تاریخی هفته گذشته و در انبوهی از اخبار و فیلم‌های مستند و سریال‌های تلویزیونی مربوط به آن برگزار شد. "شی جین‌پینگ" – رئیس جمهور چین و دبیر نخست حزب کمونیست این کشور – نیز در این روز با بازدید از چند موزه، این مراسم را گرامی داشت.

وی اعلام کرد حزب کمونیست باید روح این واقعه تاریخی را در رسیدن به "رویای چین" سرلوحه قرار دهد. وی گفت: "ما، نسل جدید، باید راهپیمایی طولانی خودمان را به پایان برسانیم."

این در حالی است که برخی از کارشناسان، این واقعه را یک "فاجعه نظامی" می‌دانند. زیرا این حمله ژاپن به چین – و نه حزب کمونیست – بود که توانست حکومت کومین‌تانگ را تضعیف کند. بازماندگان این واقعه از تجاوز‌های جنسی و قتل و غارت به وسیله ارتش نیروهای کمونیست گفته اند.

همچنین مقامات حزب کمونیست درباره اقدامات حماسی برخی از سربازان این جنگ می‌گویند. در صورتی که بسیاری از تاریخ‌دانان این اظهارات را ساختگی می‌دانند. به باور این کارشناسان، افسانه‌سازی از وقایع تاریخی به دلیل تضعیف حزب رقیب انجام گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار