وزیر خارجه آلمان با اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه بر سر سوریه، مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های آلمان اعلام کردند فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه این کشور، با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در بحبوحه اوضاع حساس در شهر حلب در شمال سوریه، مخالفت کرد؛ زیرا چنین اقدامی حل و فصل بحران انسانی در این منطقه را پیچیده خواهد کرد. 

وی گفت: «تحریم‌ها بر سر بحران انسانی در سوریه موثر نیست؛ زیرا تحریم‌ها در کوتاه مدت تاثیر ندارد و نمی‌تواند به ایجاد دالان بشر دوستانه منجر شود. بر عکس، تحریم‌ها ممکن است مذاکرات ضروری را متوقف کند». 

وزیر خارجه آلمان بر ضرورت تمرکز بر تدابیر و اقدامات برای حمایت از غیر نظامیان، به ویژه در حلب، از جمله ایجاد دالان‌های بشر دوستانه و برقراری آتش‌بس بلندمدت، تاکید کرد. 

رسانه‌ها روز پنجشنبه گزارش دادند سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه بر سر بحران کنونی در سوریه در شورای اروپا هستند. 

کشورهای غربی، مسکو و دمشق را عامل بمباران‌های غیر نظامیان و گروه‌های مخالف مسلح در سوریه می‌دانند. روسیه و دولت سوریه تاکید می‌کنند که فقط مواضع تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند، این در حالی است که مسکو و دمشق، آمریکا را عامل ناتوانی آن‌ها برای تمایز قائل شدن بین معارضان مسلح به اصطلاح «میانه رو» و تروریست‌ها می‌دانند. 

مسکو در خصوص این مسئله اظهار نظر نکرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار