لیگ برتر واترپلو هر ساله به دلیل نبود حامیان مالی و کمبود بودجه با تعداد انگشت شماری از تیم ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان ، بیست و ششمین دوره لیگ برتر واترپلوی کشور از 28 مهر با حضور 7 تیم آغاز شد. شاید تعداد تیم های شرکت کننده نسبت به سال گذشته که 6 تیم  بود، رشد پیدا کرده باشد اما مسلما برای رشته ای مانند واترپلو که المپیکی است، بسیار اندک است.

این رشته از بد روزگار با دو رشته دیگر شنا و شیرجه هم فدراسیون شده است در حالی که به دلیل وسعت کار می توانست در قالب یک فدراسیون مستقل اداره شود. در سال های اخیر تلاش های زیادی برای رشد واترپلو انجام شده است.

رئیس فعلی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که خود قبلا یک ملی پوش واترپلو بوده است تلاش های خوبی برای ارتقای این رشته انجام داده است از جمله دعوت از الکساندر چیریچ صرب برای هدایت تیم ملی بزرگسالان که سابقه قهرمانی در المپیک را با تیم کشورش دارد. اما آن چه که اهمیت دارد توجه به لیگ و کیفیت برگزاری آن است.

لیگ در همه رشته های ورزشی نقطه اتکای آن رشته محسوب می شود و به نوعی آینده تیم های ملی را رقم می زند، هر ساله شاهد هستیم بسیاری از تیم ها به دلیل نداشتن حامی مالی و عدم توانایی در کسب مجوز برای حضور در لیگ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

پخش زنده تلویزیونی هم که یکی از راه های جذب حامی مالی و معرفی این رشته به جامعه است با چالش هایی روبروست. 

هادی بیک رییس سازمان لیگ واترپلو درباره وضعیت لیگ امسال توضیح داد: از ابتدا 14 تیم برای حضور در لیگ سال جاری اعلام آمادگی کردند اما در ادامه با ریزش این تیم ها مواجه شدیم و تنها 8 تیم باقی ماندند. با 8 تیم قرعه کشی را انجام دادیم که تیم پالایش نفت آبادان اعلام کرد نتوانسته است مجوز حضور در لیگ را از باشگاهش بگیرد و در نهایت لیگ با 7 تیم آغاز شد. 

به گفته رییس لیگ واترپلو مسابقات هر هفته از لیگ، چهارشنبه ها با سه دیدار برگزار می شود. وی دلیل انتخاب این روز را چنین عنوان کرد: برگزاری مسابقات روز چهارشنبه برای ما خیلی سخت است چون بسیاری از ورزشکاران محصل هستند و یا شاغل هستند. اما به خاطر خالی بودن کنداکتور شبکه ورزش برای انعکاس مسابقات ما نیز با وجود مشکلاتی که داشت پذیرفتیم.

وی در خصوص جایگاه واترپلو در ورزش کشور افزود: تیم های ملی جوانان در آسیا نتایج خوبی می گیرند، همین چند ماه گذشته بود که باجوانانمان در جایگاه سوم آسیا ایستادیم و توانستیم مجوز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنیم اما حمایت ها بسیار ضعیف است حتی رسانه ها نیز به این موضوعات بها نمی دهند. واترپلو هنوز رشته ای ناشناخته است و خیلی ها از ما می خواهند که درباره آن توضیح دهیم. وظیفه رسانه ها، مخصوصا رسانه های تصویری است که واترپلو را معرفی کنند اما متاسفانه شاهد هستیم که بدترین زمان های ممکن برای پخش مسابقات واترپلو در نظر گرفته می شود. 

بیک تصریح کرد: فدراسیون هنوز نتوانسته است بدهی های لیگ سال گذشته را پرداخت کند. باید بگویم فدراسیون با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد. از سال گذشته نیز لیگ زیر 17 سال را با هزینه فدراسیون راه اندازی کردیم تا از این طریق بتوان راه را برای آینده واترپلو هموار کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار