مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : بسیاری از مشکلات خبرنگاران را می دانم و برنامه هایی برای رفع آن ها در برنامه کاری خود دارم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست خبری در سرسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت : خبرنگاران برای تعالی جامعه کار می کنند و این اداره کل نیز از خبرنگاران در این راه حمایت می کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات خبرنگاران را می دانم و برنامه هایی برای رفع آنها در برنامه کاری خود دارم.

جوروند افزود: متولی موضوع مطبوعات هستم و تلاش دارم که معاون فرهنگی این اداره کل را از بین خبرنگاران تعیین کنم.

وی عنوان کرد: در چند ماه گذشته خانه مطبوعات خوزستان راه اندازی شد و هفته آینده با خانه مطبوعات نشستی خواهیم داشت تا به مشکلات خبرنگاران رسیدگی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درادامه افزود: مدعی این نیستم که همه مشکلات جامعه خبرنگاران را به تنهایی حل کنم ما یک سیستم اداری هستیم و در این راه از خبرنگاران کمک می خواهیم.

وی بیان داشت : برپایی نمایشگاه کتاب استانی با ناشران سراسر کشور، برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی مکتب جنوب در آذر ماه، و برگزاری دومین جشنواره من هم کتاب می نویسم در اسفند، از جمله برنامه های امسال این اداره کل است.

جوروند گفت: همچنین برگزاری همایش شعر استانی ولایت در سوسنگرد، برگزاری همایش شعر به رنگ انار در شوشتر، تئاتر کودک و نوجوان در بهمن در دزفول، برگزاری تئاتر خیابانی در بهبهان، جشنواره استانی موسیقی، برگزاری سومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی، تئاتر فجر استانی و برگزاری جشنواره فیلم فجر از دیگر برنامه های امسال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درادامه اضافه کرد: مقرر شده که سینماهای سیاری در شهرستان هایی از خوزستان که سینما ندارند برای نمایش فیلم مستقر شوند که در صورت استقبال مردم این طرح تداوم خواهد داشت.

وی گفت: همچنین تجهیز مجتمع های فرهنگی به سیستم سینما، برگزاری جشنواره عکس راهیان نور و همایش کانون و مساجد از دیگر برنامه های این اداره کل امسال است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درادامه با اشاره به برنامه های این اداره کل دربحث کتاب افزود: از جمله مشکلات حوزه کتاب و نویسندگان خوزستان بحث خرید کتاب از نویسندگان بومی است که این اداره کل در نظر دارد از چاپ و نشر کتاب نویسندگان بومی حمایت کند.
جوروند  در پایان گفت:بسیاری از نویسندگان در خوزستان کار چاپ کتاب خود را به استان هایی همچون تهران و قم واگذار می کنند که باید برنامه ای اتخاذ شود تا نویسندگان کتاب خود را در استان چاپ کنند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.