200 مرکز ترک اعتیاد برای زنان معتاد در کابل ساخته می‌شود

وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید قرار است یک مرکز 200 تختخوابی برای مداوای زنان معتاد در کابل ایجاد شود.

مرکز ۲۰۰ بستر برای تداوی معتادان زن در کابل ساخته می شود

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان در مجلس نماینده‌گان گفت: در سال جاری به جز ولایت‌های نورستان، زابل و ارزگان 109 مرکز تداوی معتادان در افغانستان ساخته شده‌است.

آقای فیروز گفت: قرار است یک مرکز 200 بستر زنانه نیز در کابل ایجاد شود که در آن هم زنان و هم کودکان تداوی شوند و هم‌چنان مرکزهای ۱۵۰ بستر در هرات و بلخ و سپس ننگرهار و نیمروز ایجاد گردد.

آقای فیروز با یادآوری این‌که بسیاری از معتادان با وجود چندین بار تداوی‌شدن دوباره به اعتیاد رو آورده‌اند، خاطرنشان ساخت که تداوی جبری در هیچ‌جایی نتیجه نمی‌دهد.

او گفت که درمان معتادان در افغانستان مطابق بندهای قانون اساسی و موازین جهانی است و اگر قرار است مانند چین و کشورهای آسیای میانه درمان به گونه اجباری صورت گیرد، مجلس نمایندگان در قسمت تجدید قانون مبارزه با مواد مخدر باید همکاری کنند.

این در حالی‌ست که به اساس آمار تازه نشرشده در سال جاری کشت مواد مخدر نسبت به سال گذشته 10درصد و تولید آن 43درصد افزایش یافته‌است.

در شرایطی که با وجود قاچاق مواد مخدر به بیرون از افغانستان ملیون‌ها تن در داخل افغانستان نیز از آن استفاده می‌کنند، ناامنی یکی از دلایل افزایش کشت و تولید مواد مخدر گفته شده و به گقته ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور 95 درصد کشت کوکنار به بخش‌های مشکل‌گذر و ناامن افغانستان انتقال یافته‌است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، معتادان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.