رییس هیات مدیره یک شرکت دارویی فناور گفت: داروهای بیوتک در دنیا بازاری معادل هزار و 100 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

11 هزار میلیارد دلار سهم فروش داروهای بیوتک در دنیا
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معبودی رییس هیات مدیره شرکت فناور دارویی صبح امروز در مراسم رونمایی از 4 داروی ساخت داخل در محل این شرکت با اشاره به بازار هزار و صد میلیلارد دلاری داروهای بیوتک اظهار داشت: 150 داروی بیوتک در کشور، صرفه جویی ارزی 180 میلیارد دلاری را برای کشور به همراه دارد .

وی بیان کرد: داروهای بیوتک 3 درصد کل داروهای دنیا را تشکیل می دهند اما از لحاظ قیمتی 15/4 داروهای دنیا را دربردارد.

معبودی ادامه داد: 9 دارو پرفروش دنیا در کشور تولید می شود و هم اکنون 20 داروی مهم در کشور تولید می شود که تا پایان اسفند ماه به 22 دارو می رسد و در سال 96، 4 داروی دیگر در کشور تولید می شود.

معبودی ادامه داد: با تولید این دو دارو 350 میلیون دلار سطح ارزی و به طور کلی 950 میلیون دلار صرفه جویی شده است و داروهای بیوتک در ایران بین 8 دهم تا یک و چهار دهم بازارهای جهانی را به ایران اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ایجاد شورای فناوری سلامت به وسیله وزارت بهداشت ابلاغ شده است و این مصوبه سبب شده تا طول ورود زمان داروها به بازار کشور کاهش ساید.

وی ادامه داد: تسهیلات لازم برای شرکت‌های رشد با همکاری سازمان غذا و دارو انجام شده و معاونت علمی و فناوری بودجه آن را تامین می‌کند در وزارت بهداشت شتاب دهنده و دارو و سلول بنیادی ایجاد شده و مصوبات آن در شورای عالی سلامت در هیئت دولت و در شورای  انقلاب فرهنگی اگر به صورت قانونی دریابد دیگر دچار دست خوش و تغییرات نمی‌شود.

در ادامه مراسم هاله حامدی فر مدیر عامل یک شرکت دارویی فناور گفت: ما از سال 73 تحقیقات بر روی داروهای بیوتکنولوژی را آغاز و سپس وارد مرحله تشخیص و تولید محصولات آنتی بادی تشخیص گروه خونی شدیم.

حامدی فر ادامه داد: دارو اینترفروم بتام از سال 80 پروژه‌اش شروع و در سال 85 وارد بازارهای کشور شد.

وی گفت: در مرکز رشد دانشگاه تهران سرمایه گذاری خوبی در زمینه دارویی صورت گرفته و دارویی ایران با یک نگرش علمی بیمارانی که از داروهای خاص تولید این شرکت استفاده می‌کنند تحت پوشش پرستاری می‌شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار