قزوین؛

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان پیام نور

بیستمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در قزوین آغاز به کار کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ لبافیان  مدیر کمیته اجرایی جشنواره گفت : در این مرحله دانشجویان در بخش های شفاهی ،قرائت ، ترتیل ، حفظ کل ، و جزء 5 ، 10 و 20 جزء باهم رقابت می کنند.

لبافیان افزود: مرحله مقدماتی و استانی این مسابقات با شرکت 8 هزار و 600 دانشجو در 36 بخش برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این جشنواره بر ضرورت توجه و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت : توجه به معانی و مفاهیم قرآنی زمینه سعاتمندی انسانها را فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه تلاوت و عمل به قرآن را دو بال مرغ سعادت دانست و افزود : در دین مبین اسلام ابتدا به امر تلاوت قرآن کریم توجه شده است چراکه ارزش و اثر فراوانی دارد اما عمل به آیات می توان مکمل این ثواب ها باشد.

نجفی معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور هم به پیشینه غنی فرهنگی ؛ فقهی و علمی استان قزوین اشاره کرد و افزود: تقویت مسائل فرهنگی در دانشگاهها نقش مهمی در ایمن سازی دانشجویان دارد.

نجفی افزود: دانشگاهی می تواند آینده کشور را تضمین کند که در آن اندیشه های قرآنی نهادینه شود.

 نجفی در ادامه با اشاره به اینکه  دانشگاه پیام نور 25 شهید مدافع حرم  را  تقدیم انقلاب کرده  است افزود: این دانشگاه برای رساندن دانشجویان به غله های معرفت شناختی تمام تلاش را دارد.

رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین هم در این مراسم از قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت همه انسانها روی زمین یاد کرد و خواستار توجه به معانی و دستورات قرآن کریم در بین دستگاههای اجرایی

مهرنیا رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین هم این دانشگاه را یکی از پرچمداران حفظ و اعتلای فرهنگ قرآن کریم دانست .

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار