یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه در گفتگو با خبرنگار
حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در دنیا دو موسسه و اتحادیه رسانه های صوتی و تصویری وجود دارد؛ اتحادیه رادیو – تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه که غولهای رسانه ای بزرگی مثل Nhk ژاپن و تلویزیون کره (kbs) و رادیو و تلویزیون چین(cctv) و اتحادیه رادیو – تلویزیونهای اروپا در آن عضویت دارند.
گودرزی ادامه داد: اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه که اختصارا «abu» خوانده میشود، هر سال اقدام به برگزاری کنفرانسهای رسانهای در عرصه جهانی میکنند و در کنار آن جشنواره بزرگی در رشته های رادیویی و تلویزیونی برگزار مینماید. این جشنواره به نوعی اسکار جشنواره رادیویی است و از اهمیت زیادی برخوردار است. کشورهای مختلف عضو «abu» هر سال برنامههای خود را در رشته های اعلام شده به این جشنواره می فرستند و در رقابتی فشرده بهترین برنامه ها معرفی می شود.
گودرزی تصریح کرد: امسال در بخش تعاملی، رادیو ایران توانست برنامه مدرن «ایرانی آنلاین» را که با بهره گیری از رسانه های مکمل و نرم افزارهای جدید ساخته شده در رشته برنامه های تعاملی شرکت دهد و حائز رتبه بهترین برنامه شود. علاوه بر این رادیو ایران که پویش ملی کتابخوانی را سال گذشته برگزار کرده است، با ارسال آگهی خدمات فرهنگی این پویش (csa) توانست جزء چهار برنامه برتر شود. این اثر را مرضیه طبرستانی ساخته است.
مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی ادامه داد: با توجه به داوری برنامه ها در جشنوارههای جهانی از این دست با معیارهای بین المللی حضور برنامه سازان رادیو ایران نشان می دهد که توانمندی، خلاقیت و موقعیت شناسی برنامه ای در بین برنامه سازان ایرانی است.
گودرزی درباره برنامه ایرانی آنلاین گفت: این برنامه به موضوعات روزمره زندگی مردم میپردازد که ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان دارند و شیوه مدرن در تعامل با مردم در این برنامه تجربه می شود.
وی ادامه داد: در این برنامه مخاطبان عضو گروه برنامه با ارسال پیام ها و اخبار و رویدادهای مختلف می کوشند، اطلاع رسانی درستی از اطرافشان ارائه دهند و گوینده برنامه عنوان (master) و نقطه مرکزی برنامه سعی دارد با اطلاع رسانی این رویدادها و اتفاقات نهادها و موسسات برای خدمات رسانی به این اتفاقات به کار گیرد.
گودرزی گفت: این برنامه نمونه ای از جامعه مدرنی را نشان می دهد که در آن بخش های مختلف جامعه و حتی مخاطبان مثل قطعات پازل، ساختار یک جامعه فعال و پویا و رسانا را نشان می دهد و رسانه به عنوان آینه ای در تعامل با این مخاطبان، خدمت رسانی می کند.
انتهای پیام/