طراحی بسته‌های آموزشی حفاظت محیط زیست برای کودکان پیش‌دبستانی

بسته‌های آموزشی حفاظت محیط زیست برای کودکان پیش‌دبستانی برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وزارت آموزش و پرورش و با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست طراحی و به مربیان کودکان پیش‌دبستانی آموزش داده می شود.

سیدنجم السادات موسوی عضو هیات علمی گروه علوم پایه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از راه های توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست است و بسته های آموزشی که مربیان و اعضای خانواده های کودکان پیش از دبستان مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش را مخاطب قرار می‌دهد راهگشای بسیاری از مسائل است.

وی افزود: آموزش موضوع محیط زیست در کنار حفاظت از محیط زیست برای نسل امروز علاوه بر فرهنگسازی، ارتقا رشد و خلاقیت کودکان و تعهد آنان در قبال محیط زیست را به همراه دارد.

موسوی گفت: این فعالیت آموزشی برای اولین بار در نظر داشتن جامعه کودکان پیش دبستان و حمایت آنان مشارکت دانشگاه، آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست را به همراه داشته است که در کنار آن والدین و دانشجویان و مربیان نیز در این مهم دخیل بوده اند.

وی گفت: آموزش به گروه های پیش دبستان نسلی را تربیت می کند که در حفظ و حراست محیط زیست در آینده و در هر جایی نقش مهمی را ایفا می کند.

موسوی که یکی از مجریان طرح آموزش مبانی زیست محیطی به دانشجویان کشور نیز است، اظهار داشت:  طرح آموزش مبانی زیست محیطی به کودکان پیش از دبستان که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و متخصصان سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شده است، به صورت پایلوت طی 2 ماه برای 40 مربی مقطع پیش دبستان آموزش و پرورش تهران اجرا می شود تا ان شاالله پس از 2 ماه با بررسی نتایج آن، تحت عنوان «طرح ملی» در سراسر کشور اجرایی شود.

وی افزود: مقرر شده تا از نهم آبان ماه، آموزش مربیان مراکز پیش دبستان آموزش و پرورش بصورت کارگاههای آموزشی و طی هشت جلسه با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش آغاز شود.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کند، تاکنون از طریق گروه آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، نسبت به تربیت نیروهای متخصص جهت آموزش و پرورش این قشر از کودکان کشور تلاش کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار