رقابتهای کشتی قهرمانی دانشجویان جهان در حالی به پایان رسید که کاروان دانشجویان کشورمان موفق به کسب 3 نشان طلا و یک برنز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رقابتهای کشتی دانشجویان امروز  چهارم آبان ماه و در اولین روز از رقابتهای کشتی قهرمانی دانشجویان جهان در کروم ترکیه با حضور نمایندگان ایران در چهار وزن در بخش کشتی آزاد برگزار شد که حاصل تلاش نمایندگان ایران در این روز کسب 3 مدال طلا و یک برنز بود. 

امروز از بین چهار نماینده ایران سه نفر با برتری برابر رقبای خود به فینال مسابقات راه یافتند و یک کشتی گیر دیگر ایران در دیدار رده بندی رقابت کرد.  

سه طلا و یک برنز حاصل تلاش تیم کشتی دانشجویان

 بنابر این گزارش:در وزن یونس سرمستی در وزن ۵۷ کیلوگرم به ترتیب نمایندگانی از کشورهای کانادا، روسیه و قزاقستان را برد و به فینال مسابقات رسید. سرمرستی برای کسب نشان طلا در فینال با احمت پکر؛ قهرمان جوانان جهان از ترکیه  روبرو شد و با ضربه فنی این کشتی گیر اولین مدال طلای کاروان دانشجویان را کسب کرد. 

 رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم نیز در گروه خود با ورزشکارانی از کشورهای قزاقستان ، فنلاند و ترکیه روبرو شد و با شکست هر سه نفر و راهیابی به رسید رضا افضلی در فینال این بازی ها با  امیل برنارسزیک  از لهستان مسابقه داد و توانست با ضربه فنی کشتی گیر اروپا به مدال طلا دست یابد.

سه طلا و یک برنز حاصل تلاش تیم کشتی دانشجویان

همچنین امیر محمدی دیگر نماینده ایران در وزن 97 کیلوگرم ابتدا نماینده بلاروس را شکست داد سپس در دور دوم نماینده مولداوی را ضربه فنی کرد محمدی با کسب این پیروزی به فینال مسابقات کشتی دانشجویان جهان راه یافت کشتی گیر شایسته ایران در فینال با گورام چرتکویف روسیه روبرو شد و با شکست این حریف سومین نشان طلای ایران را در اولین روز رقابتها بر گردن آویخت. 

سه طلا و یک برنز حاصل تلاش تیم کشتی دانشجویان

 گفتنی است:میثم حیدری کشتی گیر آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران در اولین مبارزه خود نماینده مجارستان را شکست داد اما در دیدار دوم به کشتی گیری از قزاقستان رفت تا برای کسب نشان برنز مسابقه خود را در جدول رقابتها ادامه دهد حیدری نیز در دیدار رده بندی با سرگلی بابسزکی از مجارستان روبرو شد و با نتیجه 10 بر صفر رقیب خود را ضربه فنی کرد و نشان برنز را از آن خود کرد.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار