عراق ابراز امیدواری کرد اوپک به توافقی برای افزایش قیمت نفت و همچنین حفظ سطح تولید دست یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، عراق ابراز امیدواری کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بتواند به توافقی برای افزایش قیمت نفت دست یابد و درعین حال سطح تولید خود را نیز حفظ کند.

 عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: «جابر اللعیبی» وزیر نفت عراق و «محمد بارکیندو» دبیر کل اوپک که در تلاش برای دستیابی به موافقتنامه ای درباره کاهش عرضه به منظور تقویت قیمت ها است، در آستانه نشست 30 نوامبر اوپک ، در بغداد نشستی برگزار کردند.

جهاد افزود: وزیر نفت عراق از تلاش های دبیر کل اوپک حمایت و ابراز خوش بینی کرد این نشست ( نشست 30 نوامبر اوپک ) بتواند به تصمیماتی در حمایت از تولیدکنندگان نفت منجر شود.

وی تصریح کرد اللعیبی همچنین بارکیندو را از میزان واقعی تولید نفت عراق که بالاتر از برآوردهای منابع اوپک است مطلع کرد و همچنین تاکید کرد این میزان تولید حق عراق است.

این اظهارات اللعیبی نشان می دهد عراق تلاش می کند سطوح تولید نفت خود را حفظ کند.

عراق که دومین تولید کننده بزرگ اوپک به شمار می رود روز یکشنبه پیامی قاطع ارسال کرد مبنی بر اینکه در برابر تلاش های اوپک برای کاهش تولید مقاومت خواهد کرد.

اللعیبی پس از نشست با بارکیندو در مصاحبه با خبرنگاران در بغداد تاکید کرد عراق برای تامین مالی مبارزه با داعش به درآمد نفتی خود نیاز دارد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار