سمنان؛

انتظار بیشتر برای متقاضیان فرزند خواندگی

زوجین فاقد فرزند که متقاضی سرپرستی از کودک باشند با تشکیل پرونده پزشکی و انجام اقدامات اداری در لیست متقاضیان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان از کمبود فرزند برای تحویل به متقاضیان با صلاحیت فرزند خواندگی در این استان خبر داد و با اشاره به اولویت‌های سه‌گانه برای تحویل فرزندان به متقاضیان گفت: بهزیستی به منظور اطمینان از صلاحیت متقاضیان و سرنوشت کودکان، قبل، حین و بعد از تحویل کودکان اقدامات زیادی انجام می‌دهد.
رعنا سورمه ،از طولانی‌تر شدن مدت زمان انتظار برای تحویل کودک به متقاضیان فرزند خواندگی در سمنان خبر داد و اظهار کرد: زوجین فاقد فرزند که متقاضی سرپرستی از یک کودک بی‌سرپرست باشند با تشکیل پرونده پزشکی - اجتماعی در بهزیستی و با تایید دادگاه و دستگاه قضایی؛ در لیست متقاضیان قرار می‌گیرند.
وی افزود: این افراد باید صلاحیت اخلاقی، اجتماعی ،سلامت جسمی، عدم سوء پیشینه،تمکن مالی و تاییدیه پزشکی مبنی بر عدم توانایی در فرزندآوری را داشته باشند.
سورمه در رابطه با نحوه انتخاب جنسیت فرزند خوانده‌ها نیز ، گفت: انتخاب جنسیت و سن کودک می‌تواند با زوجین باشد ولی به‌دلیل کمبود فرزند قابل واگذاری در استان و طولانی شدن مدت انتظار برای تحویل فرزند، مشاوره‌های تخصصی با متقاضیان صورت می‌گیرد و ممکن است نظر افراد در رابطه با سن و جنس کودک تغییر کند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان گفت: برای واگذاری فرزند به متقاضیان، زوجین فاقد فرزند در اولویت اول هستند و دختران مجرد بالای 30سال نیز در اولویت دوم و زوجین دارای فرزند در اولویت سوم قرار دارند.
سورمه تصریح کرد: بعد از واگذاری کودک پیگیری‌های مددکاری تا سال‌های بعد همچنان برای کودک وجود دارد و هر زمان که مشخص شود در نگهداری از کودک غفلت ورزیده‌اند، بهزیستی همچنان پیگیر حمایت و دفاع از کودک خواهد بود.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.