مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سطح استان 2 هزار و 42 هکتار باغات انار وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی بیان کرد: اراضی تحت کشت انار در سطح استان، بیش از 2 هزار هکتار می باشد که 15 هزار هکتار از این درختان در استان بارور و مابقی غیر بارور می باشند.

وی افزود: سالانه بیش از 17 هزار تن از این اراضی زیر کشت ،انار برداشت می شود.

وی ادامه داد: 34 نوع انار از جمله انار بی دانه سنگان،شیرین ساوه،شهسوار،ملس سراوان و می خوش لادیز در سطح استان کشت و برداشت می شود.

وی خاطر نشان کرد: برداشت انار از اوایل شهریور آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

اردشیر شهرکی انار سنگان شهرستان خاش را معروف ترین انار استان عنوان کرد و گفت: بیشترین برداشت انار نیز از شهرستان خاش انجام می گیرد.

وی همچنین گفت: امسال سه هزار و ۳۵۰ هكتار از اراضي باغي سيستان و بلوچستان به كشت مركبات اختصاص يافته و پيش‌بيني مي‌شود ۳۰ هزار تن محصول از اين اراضي برداشت شود.

وی اظهار داشت: برداشت مركبات در سطح استان از اواخر شهريورماه هر سال آغاز مي‌شود و تا آذرماه ادامه مي‌يابد.

مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: پرتقال، نارنگي، ليمو ترش، ليمو شيرين، نارنج ، بالنگ و گرين‌فروت عمده مركباتي است كه در سطح استان كشت مي‌شود و بيشترين بازار مصرف اين محصولات شهرستان‌هاي داخل سيستان و بلوچستان و برخي از استان‌هاي همجوار است.

مدير باغباني جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه بيماري "جاروئك" به ميوه ليمو ترش خسارت وارد مي‌كند، گفت: بهتر است كشاورزان استان از ارقام مقاوم ليمو ترش مانند "پرشين لايم" برای كشت استفاده كنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار