سیستان وبلوچستان

سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های فعال در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عارف وهاب‌زاده صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت:بر اساس شیوع‌شناسی که انجام شده، اعتبارات کمیته فرهنگی و پیشگیری چهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان امسال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هدف برنامه ششم توسعه، کاهش نرخ 25 درصدی اعتیاد در کشور است که برابر با آن باید هر سال نرخ اعتیاد را پنج درصد کاهش دهیم که این عزم همه ادارات و دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

مشاور دبیرکل و مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در سند جامع، راهبردها و اصول پیشگیری از اعتیاد مشخص شده و وظایف هر یک از دستگاه‌ها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سن اعتیاد پایین آمده است، گفت: باید اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم را از دوران کودکی در مهدهای کودک و مقاطع پایه آغاز کرد.

وی ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: اگر در بخش پیشگیری خوب عمل شود قطعا هزینه‌ها برای درمان اعتیاد کاهش خواهد یافت.

وهاب‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه فضای مجازی نیز آموزش‌های لازم در موضوع پیشگیری از اعتیاد به ویژه به کارکنان دولت ارائه می‌شود، ادامه داد: ساخت انیمیشن و فیلم و نماد با موضوع پیشگیری از اعتیاد نیز در این زمینه موثر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار