مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون 21 هزار و 500 نفر از کرمان در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که پیش بینی می شوداین تعداد به 50 هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت‌الاسلام روح‌الله صاحبی در نشستی خبریگفت: حدود 20 روز تا پایان ثبت‌نام باقیمانده که تاکنون نسبت به پارسال ثبت نام رشد قابل چشمگیری داشته است به ‌طوریکه پارسال تا پایان روز ثبت‌نام 23 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: با مستقر شدن هیأت کنسولگری در این چند روز تاکنون برای 5 هزار نفر صدور ویزا انجام شده و لازم است تا دفاتر مدارک زائران را هر چه زودتر برای صدور ویزا ارائه کنند.

صاحبی با اشاره به اینکه شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان بیشترین ثبت‌ نامی را برای پیاده‌ روی اربعین داشته‌ اند، خاطر نشان کرد: حذف دلار از مراحل صدور ویزا یکی از اقدامات مهم بود.

وی تصریح کرد: 115 دفتر زیارتی کار اخذ مدارک از متقاضیان را بر عهده دارند که علاوه بر این تعداد 30 نمایندگی هم در استان این کار را انجام می‌دهند.

صاحبی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت تنها کار نظارت بر اعزام زائران را بر عهده دارد، اظهار داشت: اعزام بر عهده شرکتی به نام شمسا است.

وی با تشریح اقدامات شرکت شمسا در اعزام زائران گفت: شمسا تا سقف 250 میلیون تومان هر زائر را بیمه می‌کند و همچنین پیگیر حقوق قضائی و مسائل پزشکی آنان در سفر است.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: اگر هر فردی خارج از سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین کند بداند که تنها سودجویی است و سامانه سماح تنها کانال رسمی ثبت‌نام است.

صاحبی خاطر نشان کرد: نخستین پرواز از شهرستان برای عتبات عالیات هفته پیش در رفسنجان انجام شد و این یک حرکت خوب برای رفاه زائران است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار