برای نخستین بار بدون رأی منفی؛

مجمع عمومی سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد

مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار بدون رأی منفی، خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تارنمای سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با 191 رأی مثبت و بدون رأی منفی بار دیگر از آمریکا خواست که تحریم‌های یکجانبه‌اش علیه کوبا را لغو کند.

این در حالی است که نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز ساعاتی قبل اعلام کرد در اعتراض به قطعنامه تصویب شده یونسکو در خصوص بیت المقدس، از شرکت در جلسه بررسی تحریم های کوبا خودداری می کند.

همچنین ساعتی قبل از رأی ‌گیری، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد ایالات متحده در بیست و پنجمین جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل جهت بررسی و رای‌گیری قطعنامه‌ای در رابطه با تحریم‌های کوبا شرکت نخواهد کرد.

پاور طی سخنرانی در ابتدای این جلسه گفت: آمریکا تمایل دارد به جای دادن رای «نه»، برای اولین‌بار در این جلسه شرکت نکند زیرا قطعنامه مذکور از این کشور می‌خواهد تا تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا را لغو کند.

پاوربا بیان اینکه رای «نه» تمایل اصلی آمریکاست، ادعا کرد بعد از 50 سال اجرای سیاست‌های منزوی ‌کننده ضد کوبا، اکنون ایالات متحده تصمیم گرفته راه تعامل را برگزیند.

با گذشت یک سال از تصمیم دو کشور برای عادی‌ سازی روابط، آمریکا هنوز بخش اعظم تحریم‌های یکجانبه‌اش علیه کوبا را حفظ کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار