مشاور عالی فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: باغ موزه های دفاع مقدس پل ارتباطی نسل گذشته و آینده و ترویج فرهنگ مقاومت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ سرتیپ قاسم فراوان مشاور عالی فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا کشور و نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران در موزه های دفاع مقدس روز پنجشنبه در جریان بازدید از باغ موزه دفاع مقدس اراک افزود: مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در تجهیز و غنا بخشی به باغ موزه های دفاع مقدس در سطح کشور برای انتقال و گسترش فرهنگ مقاومت، ایستادگی و ارتباط هرچه بیشتر نسل جوان با نسل گذشته کشور انجام می شود.
وی غنا بخشی به باغ موزه های دفاع مقدس در استان های کشور را از اولویت های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون این قرارگاه در بخش پدافند هوایی موزه دفاع مقدس در شهر آفتاب استان تهران و باغ موزه های استان های خوزستان، همدان و سمنان در زمینه هنری، تجسمی و محتوایی حضور داشته و آمادگی دارد در این زمینه ها با سایر باغ موزه های کشور همکاری داشته باشد.
مشاور عالی فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا کشور گفت : هدف ارزشمند غنا بخشی به باغ موزه های سطح کشور برای ترویج مشارکت جویی در حوزه مطالعاتی، طراحی و انتقال تجربه مفهوم فرهنگ دفاع مقدس است.
سرتیپ فراوان افزود: حدود 25 جلد کتاب در قرارگاه خاتم الانبیا تهیه و در حال نشر است که پیش بینی می شود حدود 200 تا 400 کتاب در حوزه فعالیت های نیروی مسلح در پدافند هوایی و آثار و نقشه های دفاع مقدس، با توجه به توان پذیرش این استان، به باغ موزه استان مرکزی اهدا شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این نشست گفت: هم اکنون 11 استان کشور به باغ موزه دفاع مقدس تجهیز شده است و بقیه استان ها نیز در حال تکمیل و تجهیز هستند.
سرهنگ پاسدار فرهاد شاه محمدی افزود: تجهیز این باغ موزه ها به آثار جنگ، نقش مهمی در ارتباط هرچه بیشتر نسل آینده با گذشته و افزایش فرهنگ ایستادگی و از خود گذشتگی در سطح جامعه دارد.
مدیریت مهندسی و امور یادمان های موزه دفاع مقدس در استان مرکزی نیز در این نشست گفت: باغ موزه دفاع مقدس این استان فعالیت خود را از سال 84 آغاز کرده است با پیگیری های انجام شده تا پایان سال گذشته حدود 36 میلیارد ریال از محل بودجه ملی و 20 میلیارد ریال از محل بودجه استانی به اجرای این طرح اختصاص یافته است.
مسعود ایرانشاهی افزود: با پیگیری های انجام شده 120 میلیارد ریال از طریق شورای اسلامی کلانشهر اراک برای اتمام باغ موزه اراک در مدت سه سال اختصاص یافته است.
وی گفت : امسال 30 میلیارد ریال اعتبار از محل فرهنگی به باغ موزه استان مرکزی اختصاص یافته است که با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن اغاز می شود.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.